تاریخ انتشار : شنبه 20 اردیبهشت 1399 - 9:51
کد خبر : 59505

پست اینستاگرامی استاندار گیلان به‌مناسبت سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) و روز ملی تکریم خیرین

پست اینستاگرامی استاندار گیلان به‌مناسبت سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) و روز ملی تکریم خیرین

جارستان: رمضان‌المبارک را به نیمه رسیده‌ایم و سالروز ولادت سرور جوانان بهشت را مژده می‌دهیم. به اذعان شواهد تاریخی؛ امام حسن مجتبی (ع) در روزگاری ردای امامت شیعیان را بر دوش داشت که حصارهایی از جنس تفاخر آنچنان بر جامعه مومنین سایه افکنده بود که قلب‌ها را از نور حقیقت محروم می‌داشت ولی آن امام

جارستان: رمضان‌المبارک را به نیمه رسیده‌ایم و سالروز ولادت سرور جوانان بهشت را مژده می‌دهیم.

به اذعان شواهد تاریخی؛ امام حسن مجتبی (ع) در روزگاری ردای امامت شیعیان را بر دوش داشت که حصارهایی از جنس تفاخر آنچنان بر جامعه مومنین سایه افکنده بود که قلب‌ها را از نور حقیقت محروم می‌داشت ولی آن امام با هوشمندی، دوراندیشی و تدبیر می‌کوشید اذهان جامعه را از تزویر ، دروغ، حیله‌گری و فریبکاری رهایی بخشد.

رویکرد روشنگرانه امام حسن(ع) از معارف نبوی توام با صبر در برابر ناملایمات و سختی‌ها، الگویی ماندگار از زیست اجتماعی پیش روی ما نهاده است ضمن آنکه سلوک کرامت‌مندانه آن امام در دستگیری از مستمندان، فقرا و اطعام نیازمندان ازجمله میراث‌های فکری و عملی آن حضرت است که مفاهیم بلند و سازنده‌ای دارد.

مبتنی بر این نگاه؛ روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) و پانزدهم ماه مبارک رمضان، در تقویم رسمی کشور به نام «روز ملی تکریم خیرین» نامگذاری شده است.

رمضان‌ امسال در کنار تجربه‌های جدیدی که از مناجات‌های رمضانیه و نیایش‌های عارفانه پیش روی ما گذاشت؛ با لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب رنگی از کرامت و انسان‌دوستی نیز به خود گرفت و در گیلان که مردمانش همواره در کارهای خیر پیشتاز هستند، پر رنگ تر از قبل، کمک مومنانه به نیازمندان محقق شد.

از امام حسن مجتبی (ع) نقل است که فرمود: هر آینه برآوردن حاجت و رفع مشکل برادرم، از یک ماه اعتکاف در مسجد و – عبادت مستحبی – بهتر و محبوب‌تر است. (کلمه الامام الحسن، ص ۱۳۹)

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.