تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 - 16:45
کد خبر : 59184

فراخوان نقاشی کودک و نوجوان

فراخوان نقاشی کودک و نوجوان

جارستان: این روزها جهان متفاوتی را تجربه می‌کنیم. شاید اولین باری‌ست که تا این اندازه دلمان برای گوشه‌های شهر تنگ شده‌است.ما دانسته یا ندانسته شهر را زیسته‌ایم؛ خیابان‌ها ،کوچه‌ها، پارک‌ها، بازارها، میدان‌ها، اتوبان‌ها و ساختمان‌ها نقش مهمی در شکل‌گیری حیات روزانه‌ی ما داشته‌اند.این بار اما داستان کمی متفاوت است، مادامی که ناگزیریم در خانه بماینم،

جارستان: این روزها جهان متفاوتی را تجربه می‌کنیم. شاید اولین باری‌ست که تا این اندازه دلمان برای گوشه‌های شهر تنگ شده‌است.
ما دانسته یا ندانسته شهر را زیسته‌ایم؛ خیابان‌ها ،کوچه‌ها، پارک‌ها، بازارها، میدان‌ها، اتوبان‌ها و ساختمان‌ها نقش مهمی در شکل‌گیری حیات روزانه‌ی ما داشته‌اند.
این بار اما داستان کمی متفاوت است، مادامی که ناگزیریم در خانه بماینم، از خانه کار می‌کنیم، اینترنتی خرید می‌کنیم و حتی از طریق اینترنت با دوستان و اقواممان دیدار می‌کنیم، پنجره‌ها تنها عناصر ارتباطمان با محیط شهری‌ هستند.
این خانه نشینی ناگزیر، برای همه‌ی ما بسیار عجیب است و عادت کردن به آن سخت و دشوار؛ کودکان و نوجوانان هم در این تجربه سخت سهیم‌اند. کودکانی که تا همین چند وقت پیش هر روز در مدرسه دوستانشان را می دیدند، در پارک‌ها بازی می‌کردند وآخرهفته‌ها پیش پدربزرگ و مادربزرگشان می‌رفتند این روزها تنها روزنه ی امیدشان شاید تماشای شهر از قاب پنجره باشد.
روزنه ، مجموعه‌ی قاب‌هایی از شهر است در روزگاری که تجربه‌ی در آغوش کشیدن دوباره ی فضاهای شهری به گونه‌ای دست نیافتنی به نظر می‌رسد. در این فعالیت گروهی، از کودکان و نوجوانان دعوت می‌کنیم راویان این مجموعه باشند . شهرهای خود را از پنجره با دقت تماشا کنند و قابی از شهر را که از پنجره‌ی خانه شان می بینند تصویر کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.