تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 اردیبهشت 1399 - 14:15
کد خبر : 58037

مراتب ثبت ملی ۱۰ اثر طبیعی به استاندار گیلان ابلاغ شد

مراتب ثبت ملی ۱۰ اثر طبیعی به استاندار گیلان ابلاغ شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ مراتب ثبت ۱۰ اثر طبیعی گیلان در فهرست آثار ملی از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استاندار ابلاغ شده است. به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در نامه‌های جداگانه مراتب ثبت ملی ۱۰ اثر طبیعی را به

جارستان به نقل از ایرنا؛ مراتب ثبت ۱۰ اثر طبیعی گیلان در فهرست آثار ملی از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استاندار ابلاغ شده است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در نامه‌های جداگانه مراتب ثبت ملی ۱۰ اثر طبیعی را به استاندار گیلان ابلاغ کرد.
بنا به این گزارش، در نامه دکتر علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به ارسلان زارع استاندار گیلان این آثار «آبشار ویسادار» ، «رویشگاه سوسن چهل چراغ ماسوله» ، «رویشگاه لاله شطرنجی تیرو» ، «درخت کهنسال آزاد روستای لمفجان» ، «آبشار ورزان (سوباتان)» ، «تالاب سوستان» ، «غار چشمه باد» ، «آبشار بارزواو (لاتون)» ، «ذخیره گاه ژنتیکی سفید صفرابسته» ، «کوه سماموس» اعلام شده است.
در این نامه افزوده شده است: آثار مذکور ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت این وزارتخانه است و تدوین ضوابط حفاظتی و تعیین عرصه این آثار بر عهده این وزارتخانه خواهد بود. هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیات منجر به تخریب یا تغییر در اصالت آثار ممنوع است.
استان گیلان پس از استان های قزوین، کرمانشاه و لرستان با دارا بودن یک هزار و ۱۷۳ اثر ثبتی در فهرست آثار ملی، چهارمین استان در سطح کشور به لحاظ تراکم بالای آثار تاریخی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.