تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 اردیبهشت 1399 - 10:50
کد خبر : 57105

تاسیسات گردشگری گیلان همچنان تعطیل است

تاسیسات گردشگری گیلان همچنان تعطیل است

جارستان به نقل از ایرنا؛ سرپرست معاونت گردشگری گیلان با تاکید بر اینکه بازگشایی تاسیسات گردشگری استان شایعه است، گفت: طبق مصوبات کمیته مبارزه با کرونا در استان، مراکز اقامتی و گردشگری تا اطلاع ثانوی نمی توانند هیچگونه خدمات گردشگری به مسافران ارائه دهند. منصور هادی پور روز چهارشنبه در رابطه با از سرگیری فعالیت

جارستان به نقل از ایرنا؛ سرپرست معاونت گردشگری گیلان با تاکید بر اینکه بازگشایی تاسیسات گردشگری استان شایعه است، گفت: طبق مصوبات کمیته مبارزه با کرونا در استان، مراکز اقامتی و گردشگری تا اطلاع ثانوی نمی توانند هیچگونه خدمات گردشگری به مسافران ارائه دهند.

منصور هادی پور روز چهارشنبه در رابطه با از سرگیری فعالیت مراکز پذیرایی و اقامتی استان گفت: ادامه تعطیلی تاسیسات گردشگری دستور موکد استاندار گیلان بوده و این دستور تا اطلاع ثانوی لازم الاجرا است.
وی ضمن قدردانی از مدیران مراکز گردشگری برای همکاری در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا افزود: با توجه به اینکه در ماه‌های اسفند و فروردین اوج فعالیت مراکز گردشگری برای جذب گردشگران خارجی و داخلی بود، با شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن مراکز و تأسیسات گردشگری به دلیل قطع زنجیره انتقال آن، آسیب‌های مالی زیادی به این بخش وارد شده است.
وی یادآور شد: ۹۰ پروژه گردشگری در استان تکمیل‌ و آماده بهره برداری بود که به‌ علت شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاده است.
هادی پور افزود: پس از طی بحران بیماری کرونا، ۴۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی با حجم سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۱۳۵ نفر به بهره برداری خواهد رسید که از این تعداد چهار واحد به شهرستان رشت اختصاص دارد.
سرپرست معاونت گردشگری گیلان یادآور شد: سال گذشته موافقت اصولی ۱۲ طرح بوم‌گردی در شهرستان رشت صادر و ساخت این واحدها آغاز شد و در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهند رسید.
با ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاها، گامی بزرگ در راستای توسعه اکوتوریسم و گردشگری روستایی در ایران برداشته شده است و در حال حاضر ۷۴ اقامتگاه بوم‌گردی در گیلان وجود دارد.
گیلان دارای ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۷۴ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است.
بر اساس گزارش ها، تا روز دوشنبه ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۵۲۰۹ نفر جان باخته اند. همچنین تاکنون ۵۹ هزار و ۲۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند و ۳۳۸۹ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.