تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اردیبهشت 1399 - 19:44
کد خبر : 57065

برخورد جدی با ناامن‌کنندگان رودخانه‌ها در گیلان

برخورد جدی با ناامن‌کنندگان رودخانه‌ها در گیلان

جارستان به نقل از ایسنا: رئیس یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: به صیادان غیرمجاز که رودخانه‌ها را برای تخم ریزی ماهیان ناامن می‌کنند، برخورد جدی خواهد شد. ساسان اکبری‌پور گفت: اوایل اسفند تا اواسط خرداد فصل تخم ریزی ماهی‌ها است و در این میان گونه های مولد یا رودکوچ برای تخم ریزی از دریا

جارستان به نقل از ایسنا: رئیس یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: به صیادان غیرمجاز که رودخانه‌ها را برای تخم ریزی ماهیان ناامن می‌کنند، برخورد جدی خواهد شد.

ساسان اکبری‌پور گفت: اوایل اسفند تا اواسط خرداد فصل تخم ریزی ماهی‌ها است و در این میان گونه های مولد یا رودکوچ برای تخم ریزی از دریا به رودخانه ها مهاجرت می کنند و ماهیگیری در این شرایط ممنوع است.

به نقل از روابط عمومی محیط زیست گیلان، وی افزود: ماهی‌های آزاد دریای خزر از گونه‌های حمایت شده و بسیار مهم اکولوژیکی و شیلاتی حوزه جنوبی این دریا و جزو ماهیان در خطر انقراض است که صید، عرضه و نگهداری آن بر اساس قوانین شکار و صید، جرم محسوب می شود.

رئیس یگان حفاظت حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به پایش و نظارت سواحل دریای خزر در استان به صیادان غیرمجاز هشدار داد، رودخانه‌ها را برای تخم‌ریزی ماهیان ناامن نکنند.

اکبری‌پور خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از صید غیرمجاز در فصل تخم ریزی ماهیان، عملیات گشت و کنترل مشترک با همکاری نیروهای انتظامی، مرزبانی و دریابانی استان در مناطق حفاظت شده، سواحل و مصب رودخانه های انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در این عملیات تاکنون بیش از صدها رشته دام کشف و بیش از ۵۰ مورد از سدهای دست ساز که به صورت غیر قانونی در رودخانه‌های مهم استان برای صید غیر مجاز آبزیان تعبیه و احداث شده بود، جمع آوری و تخریب شد.

رئیس یگان حفاظت حفاظت محیط زیست گیلان گفت:۱۰ رشته رودخانه مهم برای رها سازی تولیدات شیلات گیلان در استان وجود دارد که ماهیان استخوانی از جمله ماهی سفید از این رودخانه ها به دریا مهاجرت می‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.