تاریخ انتشار : یکشنبه 31 فروردین 1399 - 18:38
کد خبر : 56781

فرماندار تالش: آسیب‌ اجتماعی کرونا بررسی و جبران شود

فرماندار تالش: آسیب‌ اجتماعی کرونا بررسی و جبران شود

جارستان: فرماندار تالش گفت: بیماری کرونا علاوه بر خسارات اقتصادی، آسیب‌های اجتماعی و روانی نیز به جامعه وارد می‌کند و دستگاه‌های مرتبط باید این اثرات منفی را بررسی و برای جبران آن برنامه‌ریزی کنند. گزارش روز یکشنبه روابط عمومی فرمانداری تالش حاکی است سید عیسی مهدوی روز گذشته در جلسه بررسی تاثیرات اجتماعی و روانی

جارستان: فرماندار تالش گفت: بیماری کرونا علاوه بر خسارات اقتصادی، آسیب‌های اجتماعی و روانی نیز به جامعه وارد می‌کند و دستگاه‌های مرتبط باید این اثرات منفی را بررسی و برای جبران آن برنامه‌ریزی کنند.

گزارش روز یکشنبه روابط عمومی فرمانداری تالش حاکی است سید عیسی مهدوی روز گذشته در جلسه بررسی تاثیرات اجتماعی و روانی کرونا در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: آسیب های روانی، اجتماعی و فرهنگی ناشی از کرونا باید توسط نهادهای مرتبط به صورت تخصصی بررسی شود و تاثیرات منفی را به کمترین حد ممکن برسانیم.

وی افزود: افرادی که از کرونا آسیب های روانی، اجتماعی و فرهنگی دیده اند باید با دقت شناسایی شوند و خیران و افراد دارای توانایی مالی، به یاری نیازمندان بشتابند و از رنج مردم بکاهند.

فرماندار تالش ادامه داد: ویروس کرونا فاصله طبقاتی را به هم زد و همه مردم در معرض آسیب قرار گرفتند و این بیماری در همه حوزه ها قربانی داشته و بخش های مختلف را تحت تاثیر قرار داده است.

او بیان کرد: برای دوره پسا کرونا باید برنامه های مفیدی تدوین کنیم و رزمایش سراسری مواسات و کمک مومنانه به نیازمندان با تدبیر مقام معظم رهبری، بخشی از مشکلات آسیب دیدگان و فقرا را رفع خواهد کرد و باید بعد از ماه رمضان نیز ادامه یابد.

مهدوی اظهار کرد: ایثار و از خودگذشتگی پزشکان، پرستاران و کادر درمانی فراموش نخواهد شد و اقدامات این عزیزان در مبارزه با ویروس کرونا و علاج بیماران، قابل تجلیل و قدردانی است.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان “سارس” می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۲۰۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است./ ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.