تاریخ انتشار : شنبه 30 فروردین 1399 - 12:04
کد خبر : 56615

بهشت کاکتوس‌های آستارا در جهنم کرونا

بهشت کاکتوس‌های آستارا در جهنم کرونا

جارستان: تاثیرات کرونا و طرح‌های خودمراقبتی و خانه‌نشینی مردم برای پیشگیری از شیوع آن، علاوه بر تعطیلی بازار و اصناف آستارا، بهشت کاکتوس‌ها و فروش گونه‌های آن را نیز در این شهرستان از رونق انداخته‌است. آستارا در غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان از ظرفیت های گردشگری طبیعی، اقتصادی و مذهبی

جارستان: تاثیرات کرونا و طرح‌های خودمراقبتی و خانه‌نشینی مردم برای پیشگیری از شیوع آن، علاوه بر تعطیلی بازار و اصناف آستارا، بهشت کاکتوس‌ها و فروش گونه‌های آن را نیز در این شهرستان از رونق انداخته‌است.

آستارا در غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان از ظرفیت های گردشگری طبیعی، اقتصادی و مذهبی متعددی نظیر گردنه حیران، بازار ساحلی، موزه حکیم نظامی، بقاع متبرکه، پارک طبیعت گردی و پناهگاه حیات وحش برخوردار است و از قطب های گردشگرپذیر گیلان محسوب می شود و یکی از نقاط گردشگرپذیر این شهرستان، نمایشگاه زیبای پرورش و عرضه کاکتوس است که به بهشت کاکتوس ها شهرت یافته اما در دوره مقابله با بیماری کرونا، این بهشت زیبا همچون سایر جاهای دیدنی خالی از بازدید کننده است.

مدیر بهشت کاکتوس ها روز شنبه اظهار کرد: ۸۰ سال سن دارم و از سال ۵۵ برای ایجاد این مجموعه در فضایی مسقف به مساحت ۵۰۰ مترمربع زحمت کشیده ام و با فروش انواع کاکتوس، امرار معاش می کنم و از همه جای ایران و از برخی کشورهای خارجی بازدیدکننده و مشتری دارم اما هراس از بیماری کرونا، همه را خانه نشین کرده و بهشت مرا از رونق انداخته است.

هوشنگ نوروزی افزود: بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ گونه کاکتوس در این نمایشگاه عرضه می شود و برف سنگین زمستان سال ۹۸ و شیوع بیماری کرونا از اسفند و فروردین ماه، مرا از کسب و کار انداخته و فروش کاکتوس ها را به صفر رسانده است.

وی ادامه داد: کاکتوس ها ناقل ویروس یا بیماری کرونا نیستند اما به خاطر خانه نشینی مردم و محدودیت ترددها، این روزها کسی به بهشت من وارد نمی شود و کرونا به درآمد من پا به سن گذاشته نیز رحم نکرده است.

او بیان کرد: من و همسرم برای نگهداری این گل های خاردار شبانه روز زحمت می کشیم و بسیاری از این گونه های کاکتوس نایاب، فقط در این نمایشگاه یافت می شوند و هزینه نگهداری این گل ها و مخارج آب، برق، گاز و تهویه نمایشگاه در روزهای کرونایی مشقت بار است.

مدیر نمایشگاه بهشت کاکتوس ها اظهار کرد: کاکتوس ها از عجایب خلقت هستند و به اطراف خود انرژی مثبت ارائه و اشعه ها و امواج مزاحم را جذب می کنند و آبیاری آنها به تناسب فصل ها متفاوت است و می توانند پنج سال بدون آب زنده بمانند.

نوروزی افزود: مسن ترین گونه کاکتوس در این نمایشگاه بیش از ۵۰ سال سن دارد و برخی کاکتوس ها از گونه های مربوط به کشورهای آمریکای جنوبی نظیر مکزیک و آرژانتین است و آپیتالانسن ها، ارئوسوفالو ها، سیروس ها و نوتوکاکتوس های من از گونه های کمیاب در خاورمیانه هستند و بیش از ۵۰۰ نوع کاکتوس پیوندی نیز در بهشت من زندگی می کنند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان “سارس” می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۲۰۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است و پرورش گل و گیاه در آن رونق دارد./ ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.