تاریخ انتشار : سه شنبه 26 فروردین 1399 - 9:33
کد خبر : 56292

نجات سه فلامینگو از خانه ای در رشت

نجات سه فلامینگو از خانه ای در رشت

جارستان: سه قطعه پرنده حمایت شده فلامینگو در یکی از منازل مسکونی شهرستان رشت کشف و ضبط شد. گزارش روز سه شنبه اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان به نقل از فرمانده یگان حفاظت این مجموعه حاکی است : در پی دریافت گزارش مردمی مبنی بر نگهداری پرندگان حمایت شده در یک منزل مسکونی ماموران

جارستان: سه قطعه پرنده حمایت شده فلامینگو در یکی از منازل مسکونی شهرستان رشت کشف و ضبط شد.

گزارش روز سه شنبه اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان به نقل از فرمانده یگان حفاظت این مجموعه حاکی است : در پی دریافت گزارش مردمی مبنی بر نگهداری پرندگان حمایت شده در یک منزل مسکونی ماموران این یگان پس از اطمینان از صحت این گزارش و شناسایی محل دقیق نگهداری پرندگان با کسب مجوز تفتیش از مقام قضایی تعداد سه قطعه پرنده حمایت شده فلامینگو را کشف و ضبط کردند.
ساسان اکبری پور با اعلام اینکه فرد متخلف به جرم صید و نگهداری غیرمجاز پرنده حمایت شده به مراجع قضایی معرفی شده است، گفت : پرندگان کشف شده در سلامت کامل بوده و پس از تایید دامپزشک حفاظت محیط زیست در چند روز آینده در یکی از مناطق زیستگاهی استان رهاسازی می شوند.
این گزارش حاکی است؛ در سالهای اخیر برخی افراد سودجو برای کسب درآمد اقدام به زنده گیری وفروش برخی از گونه های حمایت شده نظیر فلامینگو و قو می کنند که این کار جرم تلقی شده و با متخلفان برخورد قضایی می شود.
بیش از ۱۳۵ هزار قطعه پرنده از ۷۵ گونه پرندگان آبزی و کنار آبزی توسط کارشناسان در ۳۳ زیستگاه مهم گیلان سرشماری شده است. مرغابی سانان بیشترین گونه پرندگان مهاجر به گیلان هستند و بالاترین آمار پرندگان سرشماری شده در تالابهای انزلی، امیرکلایه و پارک ملی بوجاق بوده است.
پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی در سطح حدود ۳۰ هزار هکتار از تالاب بین المللی انزلی، امیر کلایه لاهیجان، استیل آستارا، پارک ملی بوجاق کیاشهر و دیگر آبگیرهای گیلان زمستان گذرانی می کنند./ ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.