تاریخ انتشار : سه شنبه 13 مهر 1395 - 18:07
کد خبر : 5623

فیفا حاضر بود بازی تیم ملی در تاسوعا را جابجا کند، کی روش نپذیرفت!

فیفا حاضر بود بازی تیم ملی در تاسوعا را جابجا کند، کی روش نپذیرفت!

جارستان-فدراسیون جهانی فوتبال حاضر بود بازی ایران و کره جنوبی را یک روز جا به جا کند اما سرمربی تیم ملی با این موضوع مخالفت کرد. فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در اولین واکنش به اعتراض فدراسیون فوتبال ایران به برگزاری بازی در روز تاسوعای حسینی، اعلام کرده بود اگر ایران درخواست رسمی بدهد، می

جارستان-فدراسیون جهانی فوتبال حاضر بود بازی ایران و کره جنوبی را یک روز جا به جا کند اما سرمربی تیم ملی با این موضوع مخالفت کرد.

فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در اولین واکنش به اعتراض فدراسیون فوتبال ایران به برگزاری بازی در روز تاسوعای حسینی، اعلام کرده بود اگر ایران درخواست رسمی بدهد، می تواند تاریخ این بازی را یک روز جا به جا کند اما در کمال تاسف کارلوس کی روش نگذاشت ایران نامه رسمی به فیفا بزند.

برابر با شنیده های ما، در پی تلاش های مهدی تاج که در این ماجرا کمترین تقصیر را دارد (زمان بازی دوره ریاست علی کفاشیان مشخص شده بود) فیفا اعلام کرد شما می توانید درخواست رسمی بدهید که یک روز زودتر یا یک روز دیرتر با کره جنوبی بازی کنید که یک روز دیرتر می شد روز عاشورا و این تاریخ مدنظر فدراسیون فوتبال نبود و یک روز زودتر را هم کی روش نپذیرفت و گفت که تیم من بعد از بازی مقابل ازبکستان، فرصتی برای ریکاوری نخواهد داشت و برای جلو کشیدن زمان بازی تلاش نکنید.

جالب است بدانید همان زمان تاج به همکارانش گفته بیایید این کار را انجام بدهیم و تاریخ بازی را یک روز جلو بیاوریم که حامیان کی روش فدراسیون فوتبال را ترساندند و گفتند در این صورت کی روش دوباره سر ناسازگاری می گذارد و به دردسرش نمی ارزد!

یکی از نزدیکان فدراسیون فوتبال در واکنش به این موضوع اعلام کرد تاریخ موردنظر فیفا را کره ای ها هم قبول نمی کردند.

این شخص گفت: «این که کی روش مخالف بود بازی یک روز زودتر برگزار شود را تکذیب نمی کنم اما کره ای ها هم قبول نمی کردند یک روز زودتر به مصاف ما بیایند. آنها همین پنج شنبه در سئول بازی دارند و حاضر نمی شدند دوشنبه آینده در تهران بازی کنند چون با پروازی طولانی باید به تهران بیایند و نیاز به زمان برای تطبیق آب و هوایی دارند.»

وی افزود: «مهدی تاج هم دنبال این بود که بازی با ۴۸ ساعت تاخیر برگزار شود اما فیفا اعلام کرد یک روز دیرتر می توانید بازی کنید که این روز برابر با عاشورا بود و مشکلات را بیشتر می کرد اما دو روز دیرتر را فیفا اعلام کرد دیگر فیفادی نیست و بازیکنان باید در اختیار باشگاه های خود باشند و امکان تعویق دو روزه وجود ندارد.»

این شخص تاکید کرد مطمئن باشید تاج هر کاری از دستش برمی آمد انجام داد ولی به نتیجه نرسید.

* کفاشیان کجاست که پاسخگوی این شاهکار تاریخی خود باشد؟

اگر علی کفاشیان در دوره ریاست خود به تاریخ بازی ایران و کره جنوبی و همزمانی اش با تاسوعا واکنش نشان می داد، الان دچار بحران نشده بودیم.

حدود یک سال قبل مشخص شد یکی از بازی های ایران در مرحله نهایی رقابت های مقدماتی جام جهانی روسیه همزمان با تاسوعا و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان برگزار می شود و تقریبا ۶ ماه قبل هم معلوم شد این بازی، دیدار مقابل کره جنوبی است که در ایران برگزار خواهد شد اما در حالی که از همان زمان باید فدراسیون فوتبال برای تغییر تاریخ این بازی تلاش می کرد تا یک بازی حساس همزمان با تاسوعا و آن هم به میزبانی ایران نباشد، فدراسیون کفاشیان سکوت اختیار کرد و هیچ کاری برای این جا به جایی انجام نداد و تاج هم طی ماه های اخیر هر چه تلاش کرد دیگر کار از کار گذشته بود.

حالا جا دارد کفاشیان که این دردسر بزرگ را برای فوتبال ایران درست کرد، پاسخگو باشد و بگوید چرا به این موضوع توجه نکرده است؟ یعنی کفاشیان نگاهی به تقویم فیفا نیانداخته بود؟ مگر او رییس فدراسیون فوتبال نبود؟

البته انگار جناب کفاشیان حتی نگاهی به تقویم رسمی ایران هم نکرده بود چون ایشان اصلا ایران تشریف نداشت و دائم السفر شده بود. او حتی اگر نیم نگاهی هم به تقویم رسمی کشور داشت تشخیص می داد که بازی ایران و کره جنوبی همزمان با تاسوعاست.

خارج از شوخی، بی تفاوتی کفاشیان باعث شد حالا برای فوتبال ایران بحران درست شود. از یک سو مردم ایران می گویند مگر می شود در روز تاسوعا، بازی برگزار کرد و از سوی دیگر فیفا می گوید اگر مقابل کره جنوبی بازی نکنید، ۳ بر صفر بازنده می شوید و حداقل دو بازی دیگرتان هم ۳ بر صفر خواهد شد.

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.