تاریخ انتشار : یکشنبه 17 فروردین 1399 - 14:03
کد خبر : 55618

تعطیلات پر دردسر درگیلان/ زارع استاندار، نوروز را چگونه گذراند؟

تعطیلات پر دردسر درگیلان/ زارع استاندار، نوروز را چگونه گذراند؟

یادداشت: سمیه رمضانی 《گیلان توانست با مشارکت ارزنده مردم ظرف ۷ روز (در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا) رکورددار کشور باشد.》 این آخرین پیام زارع در آخرین روز سال ۱۳۹۸ خطاب به شهروندان بود تا در مصاحبه تلویزیونی از موفقیت طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در گیلان خبر دهد. 🔷️ روزهای پایانی

یادداشت: سمیه رمضانی

《گیلان توانست با مشارکت ارزنده مردم ظرف ۷ روز (در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا) رکورددار کشور باشد.》
این آخرین پیام زارع در آخرین روز سال ۱۳۹۸ خطاب به شهروندان بود تا در مصاحبه تلویزیونی از موفقیت طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در گیلان خبر دهد.

🔷️ روزهای پایانی اسفند ۹۸ زارع از ممنوعیت برپایی چادر توسط مسافران در گیلان خبر داد و و اینکه از نظر کارشناسان بهداشت محیط وجود مسافر در اقامتگاه های موقت موجب تراکم جمعیت شده و به واسطه اینکه امکان جداسازی جمعیت و ارائه سرویس های خدماتی وجود ندارد، برپایی هرگونه چادر توسط مسافران در گیلان را ممنوع اعلام کرد.

🔷️ در تداوم پیگیری اوضاع، استاندار از گیلان به عنوان پنج استان کانون شیوع ویروس کرونا نام برد و با اشاره به پایین بودن زیرساخت‌های حوزه ی بهداشت و درمان از متوسط کشوری، از فرمانداران سراسر استان خواست ضمن دیدار با خانواده های گرامی شهدا در ایام نوروز، هم با لغو مرخصی به ماموریت خود ادامه دهند.

🔷️ آخرین روز سال ۹۸، زارع از تولید ۶۰ برابری روزانه ماسک خبر داد و گفت پیش از شروع کرونا روزانه دو هزار ماسک در استان تولید می شود و در حال حاضر این میزان ۶۰ برابر شده و به ۱۲۰ هزار ماسک در روز افزایش یافته، وتاکید میکند، این مقدار با میزان مورد نیاز متناسب نیست.

🔷️ استقبال مردم گیلان از “پویش در خانه بمانیم” که موضوع گفتگوی استاندار گیلان در برنامه زنده تلویزیونی “روی خط خبر” در آخر روز سال ۹۸ بود، هم جلب توجه نمود؛
《 لازم است هموطنان از سفرهای نوروزی پرهیز کنند، مردم استان ازپویش “در خانه بمانیم” استقبال کرده اند.》

🔷️ زارع اولین روز بهار را با بحران شروع کرد به مثابه هم‌قطاران ودیگر مسئولین از خیر تعطیلات گذشت و با پیام نوروزی به مردم استان گیلان《 ملت بزرگ ایران سال ۱۳۹۸ را با همه فراز و نشیب ها در پی تشدید تحریم‌های بین المللی، با استقامت و تلاش خدمتگزاران به آنان دستاوردهای بزرگی نصیب خود کردند و در استان گیلان هم بیش از ۲ هزار پروژه عمرانی و اقتصادی که برای اجرای آنها بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان هزینه شده، اجرایی گردید.
در روزهای اخیر شاهد مشارکت فعالانه و ارزشمند مردم عزیز و خدمتگزاران آنها در عرصه سلامت به ویژه کاردرمان استان بودیم که ضمن قدردانی، آرزو می کنم سال جدید سالی همراه با سلامتی و توفیق روز افزون در سایه همدلی، همکاری، مشارکت و تلاش بیشتر خدمتگزاران به مردم فهیم، هوشمند و عزیز استان گیلان باشد.》 به استقبال سال جدید رفت و طی تماس و گفتگوی تلفنی با آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مرکز استان، و همچنین تماس تلفنی جداگانه با چهار نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری؛ در این گفتگوها ابراز امیدواری کرد که 《با توکل به خداوند متعال و در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و کمک و همدلی همگان و مشارکت عمومی برنامه های دولت تدبیر و امید برای توسعه استان و رفع دشواری های ناشی از بیماری کرونا اجرا شده و سال جدید برای همه مردم شریف استان سالی توام با سلامتی و زندگی بهتر باشد.》.

🔷️ دوم فروردین ۹۹، دیدار با فرمانده نیروی زمینی ارتش، جلسه ویدئو کنفرانس با ستاد ملی مدیریت کرونا با حضور رئیس جمهور و عیادت مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور و استاندار سابق گیلان از بیماران کرونایی بیمارستان رسول اکرم(ص) رشت، از اهم برنامه‌های زارع بود.

🔷️ سوم فروردین، شاید با حضور سالاری، استاندار اسبق استان گیلان طور دیگری رقم خورد تا خبرهای خوب سازمان تامین اجتماعی و اعلام آن به صورت رسمی همزمان با حضور در استان گیلان باشد.
《تامین اجتماعی بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان بدهی خود را به بیمارستانها پرداخت کرد.》
طرح توسعه بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت و تخصیص ۳۰ میلیارد تومان دیگر برای بخش درمان تامین اجتماعی از درخواست‌ها و پیشنهادات زارع، استاندار گیلان در روز سوم فروردین ماه در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا که با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور برگزار شد، بود که به تصویب رسید.
در همان روز فرمانده نیروی زمینی ارتش در سفر به گیلان از نزدیک روند مبارزه با ویروس کرونا را مورد بررسی قرار داد.
از نکات جالب توجه در جلسه ستاد کرونا گیلان صحبت‌های سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور و استاندار سابق گیلان بود؛
《 تعلق خاطر ناگسستنی با مردم گیلان دارم
از مردم می‌خواهم که فعلا به گیلان سفر نکنند
درد و رنج مردم گیلان را درک می‌کنم
پیش از این بحران تصور نمی کردم اینقدر جدی به گیلان حس وطن داشته باشم
هر گاه در سازمان آمار استانها را وصول می کردیم، ناخودآگاه توجهم به گیلان می‌رفت.》

ارسال دو پیام تسلیت به مناسبت درگذشت نماینده اسبق لاهیجان و سیاهکل و پروفسور اکبرزاده ریاضیدان مشهور ایرانی توسط زارع در روز سوم فروردین ماه از دیگر اقدامات وی بود.

🔷🔷️ در کنار اخبارمهم درصدر بودن شیوع کرونا درگیلان، خبر حکم جلب فرد مدعی طب اسلامی از سوی دادگستری گیلان، در کشور خبرساز شد تا گیلان در روز ۴ فروردین همچنان درصدر اخبار باشد.
در این روز دو تماس تلفنی جداگانه ازسوی جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و لاریجانی رئیس مجلس، با زارع استاندار گیلان برقرار شد، تا در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته برای مبارزه با بیماری کرونا دراستان و پیگیری برخی اقدامات و نیازهای استان، در سطح ملی قرار گیرند.

همچنین طی تماس هایی استاندار گیلان با خانواده شهدای خدمت و مدافعان سلامت که در جریان نجات هم‌وطنان‌مان از بیماری کرونا به درجه رفیع شهادت نائل آمده بودند، گفتگو کرد و ضمن تبریک سال جدید، به روان پاک این شهیدان، سلام و درود فرستاد.

🔷پیام تبریک آغاز سال نو توسط سه تن از استانداران کشورهای همسایه، استاندار آستاراخان، سرکنسولی فدراسیون روسیه در رشت و سرکنسول جمهوری آدربایجان به استاندارگیلان در روز ۵ فروردین و جلسه ویدئوکنفرانس ستادملی مبارزه با کرونا به ریاست رئیس جمهور و بازدید از واحد تولید مواد ضدعفونی شرکت فومن شیمی و حضور در برنامه “تیترامشب” شبکه خبر سیما و اعلام کاهش ۸۰ درصدی سفر مسافران به گیلان ازدیگر پیگیریهای زارع دراین روز بود.

🔷برگزاری رزمایش شهدای عرصه سلامت با حضور استاندار و مقامات به منظور انجام عملیات گسترده، منسجم و فراگیرتر ،ضدعفونی کردن معابر، پیام تسلیت در پی درگذشت پدر شهیدان خدمتگزاربافکری، و درگذشت داروساز پرتلاش گیلانی دکتر هژیر امیری و اعلام ثبت کمترین تردد مسافران در گیلان و جلسه ویدئو کنفرانس با معاون اول رئیس جمهور ازجمله اقدامات در روز ۶ فرودین ماه بود.

🔷تحقق برنامه های پیش بینی شده درحوزه ی صادرات گیلان درسال گذشته در نشست زارع، استاندار با مجمع نمایندگان گیلان درهفتمین روز ازسال جدید، مطرح و بررسی شد و‌ در همین روز جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه به ریاست زارع برگزار و به استفاده از توان مراکز تحقیقاتی مرتبط با جهادکشاورزی وتقویت ارتباط با دانشگاهها و فناوریهای روز تاکید شد تا هفته اول سال ۹۹ با تشکیل جلسه کارگروه تولید و توزیع و نظارت ستاد مدیریت کرونا در گیلان به ریاست زارع به پایان برسد.

🔷شروع هفته دوم اما، با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در ورودی شهرستان و استان، بازدید ازمحور و مبادی ورودی استان در رودبار و چادر برپایی اورژانس سیار ارتش، عوارضی امام زاده هاشم در‌ نخستین دقایق شروع طرح با حضور استاندار آغاز شد، تا خودروهایی که مشمول مقررات ورود به استان نبودند بازگردانده شوند.

🔷 فرآیند صادرات در گیلان حتی یک روز هم تعطیل نشد/ برنامه های پیش بینی شده در حوزه صادارت استان طی سال گذشته، محقق شد

اینها از مواردی بود که استاندار گیلان درتاریخ ۹ فروردین در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی با موضوع جهش تولید مطرح کرد.
گفتگوی تلفنی با فرمانده سپاه استان و تبریک روز پاسدار و قدردانی از نیروهای سپاه که با بسیج کلیه امکانات دوشادوش کادردمانی، درمقابله با کرونا مبارزه کردند، و شرکت در جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا به ریاست رئیس جمهور بصورت ویدئو کنفرانس و اعلام موفقیت اجرای طرحها در استان با همکاری خوب هموطنان به منظور پرهیز از سفر و اختصاص تسهیلات مناسب به صاحبان مشاغل و صنایع و استمرار رعایت پویش “درخانه بمانیم” در روز طبیعت، تهیه اقلام مورد نیاز متقاضیان از طریق خرید اینترنتی باکمک شرکت پست استان نیز در این روز پیگیری شد. و همچنین در دیدار با منتخبان گیلان در مجلس یازدهم، استاندار بر لزوم تلاش همگان برای توسعه استان و پاسخگویی مسئولان به مردم در این روز تاکید کرد.

🔷 در روزهای دهم و یازدهم فروردین ماه و با نزدیک شدن به روز طبیعت بود که زارع، در برنامه های تلویزیونی “تیترامشب” از کاهش تردد، کاهش مصرف سوخت، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و درخواست از مردم برای درخانه ماندن در روز ۱۳ فروردین و همکاری ۱۱۰ هزار واحد صنفی گیلان در این طرح خبر داد و همچنین به همراهی خوب مردم و اصناف در اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا اشاره کرد.
درجلسه روز ۱۱ فروردین ستاد مدیریت بیماری کرونا استان که به ریاست وی بود، باتوجه به در پیش بودن فصل کشاورزی بر لزوم اتخاذ تدابیر اصولی برای تسهیل کار کشاورزان، تردد کارگران فصلی فعالیت مرغداریها، و برگزاری کنسرت آن لاین تاکید کرد.

🔷《پایبندی ملت آگاه و مقاوم ایران به آرمانهای جمهوری اسلامی پس ازگذشت ۴۱ سال》
سخنانی بود که زارع استاندار در روز ۱۲ فروردین در جمع خبرنگاران بیان کرد. وی با اشاره به در پیش بودن روز طبیعت ازمردم خواست تا همچنان به پویش “درخانه بمانیم ” پاسخ مثبت دهند.
همچنین بررسی ۴ روز نخست اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در نشست ویدئو کنفرانس وزیرکشور با استانداران سراسر کشور، پیام تسلیت به نجفی استاندار سابق گیلان، جلسه ویدئو کنفرانس با فرمانداران سراسر استان جهت اجرای محدودیت های روزطبیعت و قطع زنجیره بیماری کرونا از برنامه های زارع در روز ۱۲ فروردین ماه بود.

🔷 همه ی این اقدمات و تلاشها توام با همکاری بی نظیر مردم سبب شد تا روز طبیعت در گیلان با خلوتی بی سابقه بزرگراه ها و مبادی ورودی به استان و داخل شهر با ماندن مردم درخانه منجر شود، که به پاس این همکاری مردم، نماینده عالی دولت در گیلان در روز ۱۳ فروردین به قدردانی از مردم استان و رفتار خردمندانه آنان که در روز سیزده‌به‌در، در خانه‌های خود ماندند و به طبیعت نرفتند، بپردازد.

و اینچنین بود که وزیر کشور به سبب اجرای موفق طرح فاصله گذاری اجتماعی از سوی مردم گیلان و تلاشهای عوامل اجرایی، از استاندارگیلان قدردانی نمود و برای بار دوم لاریجانی رئیس مجلس نیز طی گفتگوی تلفنی از همکاری خوب مردم استان و تلاشهای صورت گرفته نیز، قدردانی به عمل آورد.
اهمیت کار کشاورزان در هفته دوم فروردین ماه، لزوم استفاده حداکثری از مکانیزاسیون کار کشاورزی و همچنین باز بودن راهها برای تردد ماشین آلات کشاورزی تا اهمیت توجه به کشاورزان دربحبوحه ی بیماری کرونا در گیلان، نیز مورد تاکید زارع استاندارگیلان قرارگرفت تا همه همراهی و تلاش مردم و مسئولین و کادردرمانی استان بتواند در راه مبارزه با این بحران جهانی سیرصعودی خسارتهای جانی و مالی را به سیرنزولی و پایدارتر تبدیل کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.