تاریخ انتشار : دوشنبه 5 اسفند 1398 - 12:37
کد خبر : 53817

استاندار گیلان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد؛ لزوم بسترسازی و حمایت از اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد

استاندار گیلان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد؛ لزوم بسترسازی و حمایت از اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد

جارستان: استاندار گیلان تاکید کرد: باید تمامی دستگاه های اجرایی در زمینه بسترسازی و حمایت از اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد و اعضای خانواده آنان تلاش کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع عصر امروز ( یکشنبه) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اعتیاد به مواد مخدر را یکی

جارستان: استاندار گیلان تاکید کرد: باید تمامی دستگاه های اجرایی در زمینه بسترسازی و حمایت از اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد و اعضای خانواده آنان تلاش کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع عصر امروز ( یکشنبه) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اعتیاد به مواد مخدر را یکی از چالش‌ها و معضلات جامعه بشری خواند که امروز بسیاری از کشورهای جهان با آن مواجه هستند.

وی ادامه داد: اعتیاد به دلیل ماهیت پیش روندگی و تاثیر گذاری در همه ابعاد فردی ، خانوادگی و اجتماعی موجب بروز اختلال و برهم خوردن ثبات و آرامش خاطر خانواده و جامعه می شود.
دکتر زارع گفت: این آسیب به تنهایی می‌تواند زمینه‌ساز بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی دیگر باشد.
وی با بیان اینکه مرگ و میر ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در بسیاری از کشورهای جهان در رتبه بعدی پس از تصادف جاده‌ای قرار دارد، افزود: راهکار مقابله با مصرف مواد مخدر، صرفا مقابله سخت و برخورد با عرضه کنندگان نیست بلکه باید راهکاری اساسی در امر مبارزه یعنی ارائه راهکارهای پیشگیرانه را دنبال کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان اجرای فعالیت‌های فرهنگی را پیش مقدمه امر پیشگیری دانست و گفت : کاهش تقاضا از طریق آموزش و اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر باید در راس امور قرار گیرد.

وی بر لزوم بهره گیری از ظرفیت جوانان، فرهنگیان، نخبگان و تشکل‌های مردم‌نهاد در جهت آموزش، آگاهی بخشی به جامعه و نیز ایجاد حس مسئولیت پذیری اجتماعی تاکید کرد.

دکتر زارع بررسی و پیگیری طرح های اشتغالزایی مطرح شده در این جلسه تا حصول نتیجه را مورد تاکید قرار داد و افزود: طرح یاریگران زندگی از طرح های موثر در حوزه مبارزه با مواد مخدر است که باید با جدیت دنبال شود.

استاندار گیلان با اشاره به نزدیک شدن به آغاز سال نو ، بر لزوم اجرای طرح ضربتی جمع‌آوری ، ساماندهی و نگهداری معتادان متجاهر در ایام نوروز تاکید کرد و گفت: در اجرای این مهم باید از ظرفیت مراکز خصوصی توسط ادارات بهزیستی، نیروی انتظامی ، دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر و دستگاه قضا استفاده کرد.

وی همچنین بیان داشت: تمامی دستگاه های اجرایی در زمینه بستر سازی و حمایت از اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد و اعضای خانواده آنان تلاش کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.