تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 آذر 1398 - 23:14
کد خبر : 50428

کژکارکرد های اوباش انتخاباتی / محمد پور خوش سعادت

کژکارکرد های اوباش انتخاباتی /  محمد پور خوش سعادت

کژکارکرد های اوباش انتخاباتی محمد پور خوش سعادت جامعه از اقشار و گروههای مختلفی تشکیل شده است و هریک از این اقشار و گروهها , کارکرد های خود را در تعاملات اجتماعی ایفا میکنند . برخی مفید و برخی هم مضر و یا سربار برای کلیت جامعه اند . با مطالعه کژکاکرد های برخی گروهها

کژکارکرد های اوباش انتخاباتی
محمد پور خوش سعادت
جامعه از اقشار و گروههای مختلفی تشکیل شده است و هریک از این اقشار و گروهها , کارکرد های خود را در تعاملات اجتماعی ایفا میکنند .
برخی مفید و برخی هم مضر و یا سربار برای کلیت جامعه اند . با مطالعه کژکاکرد های برخی گروهها و اقشار اجتماعی که تاثیرات مهمی بر جامعه شناسی سیاسی ایران امروز می گذارند می توان کار ویژه های منفی این گروهها را محدود کرد .
یکی از این گروهها و اقشاری که باید مهار و کنترل شوند , اوباش انتخاباتی هستند .
اهمیت اوباش انتخاباتی از این روست که بصورت مستقیم در فرایند سیاسی جامعه تاثیر می گذارند و موجبات بر کشیدن و یا سقوط سیاست مداران در انتخابات میشوند.
اوباش انتخاباتی معمولا نقش اولیه منفی ندارند یعنی فرد در نقش اولیه خود میتواند یک کاسب ، کارمند ، فرهنگی یا نظامی خوب و محترمی باشد . اما در نقش ثانویه خود به عنوان یک اوباش سیاسی و انتخاباتی , بگونه ای رفتار کند که برای جامعه زحمت ایجاد کرده و کژکارکردی در فرایند بازاریابی سیاسی ایجاد نماید . زحمت از این باب که نقش مستقیم در برکشیدن کوتوله ها و ناشایست ها و فاسد ها در انتخابات بازی میکنند .
در ایران امروز نقش احزاب محدود و قلیل شده و به همین دلیل محافل قدرت و اوباش انتخاباتی پروسه بازاریابی سیاسی را تسخیر نموده اند ، در این فرایند غلط ، اگرفرد شایسته و توانمندی بخواهد وارد کریدورهای قدرت بشود و توانایی تامین لوازم یعنی ارتباط با محافل و یا استخدام اوباش را نداشته باشد یقینا بی توفیق خواهد بود .
نقش بسیج کنندگی و بازاریابی سیاسی اوباش انتخاباتی در ایام منتهی به انتخابات و روز انتخابات به اوج خود میرسد وبکارگیری عنصر پول و زور توسط این دسته از بازاریابان , نمایشی از بیهودگی امر سیاسی را به رخ شهروندان میکشد . کارویژه اوباش سیاسی در کنار کوتوله ها و پاچه خوار ها معجونی میسازد که تزریق حس بیهودگی و فانتزی بودن رای مردم را ایجاد میکند .
برهم زننده این فضا برگرداندن حس آزادی انتخاب کردن و انتخاب شدن ، آزادی فعالیت احزاب و تشکل ها و مهار کوتوله هاست .
پی نوشت :
۱- پیش از این مقاله ای با نام “#خرید_جمهور” ، نوشته بودم که در برخی سایت ها منتشر شده وقابلیت سرچ دارد .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.