تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 آبان 1398 - 12:49
کد خبر : 48726

طرح پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی) ویژه کودکان ۳_۶ سال

طرح پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی) ویژه کودکان ۳_۶ سال

کلیه کودکان ۳ سال و بزرگتر اگر در سالهای گذشته تحت غربال قرار گرفته باشند باید مجدداٌ مورد غربال قرار گیرند . جارستان_ برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم ویژه کودکان ۶-۳ سال توسط معاونت پیشگیری در کلیه شهرستان ها ی استان گیلان در ۷۰  پایگاه دائمی در طول سال و ۱۷۰۰ پایگاه غیر دائمی

کلیه کودکان ۳ سال و بزرگتر اگر در سالهای گذشته تحت غربال قرار گرفته باشند باید مجدداٌ مورد غربال قرار گیرند .

جارستان_ برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم ویژه کودکان ۶-۳ سال توسط معاونت پیشگیری در کلیه شهرستان ها ی استان گیلان در ۷۰  پایگاه دائمی در طول سال و ۱۷۰۰ پایگاه غیر دائمی در ماههای آبان و آذر  در مراکز بهداشت ،مدارس ،و مهد های کودک در حال اجرا می باشد .
کلیه کودکان ۳ سال و بزرگتر اگر در سالهای گذشته تحت غربال قرار گرفته باشند باید مجدداٌ مورد غربال قرار گیرند .
کودکانی که نتوانند این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارند دارای اختلال محسوب نمی شوند ولی احتمالاٌ ابتلا به تنبلی چشم در آنها وجود دارد .به همین دلیل به اپتومتریست ارجاع می شوند تا مورد معاینه دقیق قرار گیرند .و در صورت نیاز به معاینات تخصصی به چشم پزشک ارجاع خواهند شد . 
سال ۹۷  تعداد    ۷۴۵۰۰  کودک ۶-۳ ساله در استان گیلان تحت پوشش این برنامه قرار گرفتند و از این تعداد ۲۱۳ کودک دچار بیماری آمبلیوپ بودند 
در این برنامه خانواده هایی که از نظر بضاعت مالی در مضیقه می باشند می توانند از خدمات بهزیستی در زمینه پرداخت  کمک هزینه  ویزیت اپتومتریست و چشم پزشک و همچنین خرید عینک و عمل جراحی  تا در صد قابل توجهی برخوردار گردند .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.