تاریخ انتشار : دوشنبه 29 مهر 1398 - 14:24
کد خبر : 48447

کاهش قند، نمک و چربی در محصولات غذایی و آشامیدنی

کاهش قند، نمک و چربی در محصولات غذایی و آشامیدنی

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان، کاهش قند، نمک و چربی در محصولات غذایی و آشامیدنی، درج نشانگر رنگی تغذیه بر روی محصولات غذایی در راستای ارتقای دانش مصرف کنندگان و … را از مهمترین اهداف اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو عنوان کرد. جارستان_ با بیان اینکه سالانه همزمان با

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان، کاهش قند، نمک و چربی در محصولات غذایی و آشامیدنی، درج نشانگر رنگی تغذیه بر روی محصولات غذایی در راستای ارتقای دانش مصرف کنندگان و … را از مهمترین اهداف اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو عنوان کرد.

جارستان_ با بیان اینکه سالانه همزمان با روز جهانی غذا در سراسر دنیا، ویژه برنامه هایی بر اساس برنامه های سازمان غذا و دارو در استان ها برگزار می شود، اظهار کرد: برنامه های امسال هفته ملی تغذیه با شعار جهانی «رفتار ما آینده ما را می سازد، رژیم غذایی سالم برای دنیای بدون گرسنگی» و شعار ملی «اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقای سلامت» برنامه ریزی شده است.

وی تصریح کرد: کاهش قند، نمک و چربی در محصولات غذایی و آشامیدنی، درج نشانگر رنگی تغذیه بر روی محصولات غذایی در راستای ارتقای دانش مصرف کنندگان، ارائه نشان ایمنی و سلامت محصولات غذایی سلامت محور، مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور در حوزه غذا، درج برچسب اصالت کالا و سیستم رهگیری و ردیابی در حوزه غذا، ساماندهی محصولات غذایی ویژه و فراسودمند و اطلاعرسانی و ارتقای آگاهی مصرف کننده در حوزه سلامت غذا را از مهمترین اهداف و برنامه های اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو عنوان کرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: هدف اصلی این معاونت کاهش بار بیماری های مزمن غیر واگیر از طریق اصلاح فرمولاسیون مواد غذایی، نظارت بر کیفیت محصولات غذایی تولیدی استان و آموزش و اطلاع رسانی درست به مردم است که این امر نیازمند همکاری تمامی ارگان های ذی ربط، تولیدکنندگان، واردکنندگان و انتخاب آگاهانه محصولات غذایی از سوی مصرفکنندگان است.

سرودی ادامه داد: آموزش مدارس، آموزش همگانی، برپایی سفره سلامت و سایر ویژه برنامه های آموزشی و تفریحی در رشت و شهرستان ها توسط کارشناسان نظارت بر مواد غذایی از جمله فعالیت های معاونت غذا و دارو در هفته اختصاص داده شده به مناسبت روز جهانی غذا است./ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.