تاریخ انتشار : دوشنبه 5 مهر 1395 - 2:25
کد خبر : 4732

مبادلات بازرگانی بنادر گیلان امسال مثبت شد

مبادلات بازرگانی بنادر گیلان امسال مثبت شد

جارستان-ناظر گمرکات گیلان به تراز منفی مبادلات بازرگانی بنادر استان در چهار سال گذشته اشاره کرد و گفت: در ۶ ماه امسال مبادلات بازرگانی بنادر گیلان مثبت بوده است. حسین چراغی امروز  در بندر انزلی با اشاره به سهم ۴٫۵ تا پنج درصدی بنادر گیلان در بازرگانی بین‌المللی کشور اظهار کرد: اکنون ۳٫۵ تا چهار

جارستان-ناظر گمرکات گیلان به تراز منفی مبادلات بازرگانی بنادر استان در چهار سال گذشته اشاره کرد و گفت: در ۶ ماه امسال مبادلات بازرگانی بنادر گیلان مثبت بوده است.

حسین چراغی امروز  در بندر انزلی با اشاره به سهم ۴٫۵ تا پنج درصدی بنادر گیلان در بازرگانی بین‌المللی کشور اظهار کرد: اکنون ۳٫۵ تا چهار درصد از بازرگانی بین‌المللی کشور از طریق بنادر استان انجام می‌شود.

وی به کسب رتبه چهارم بنادر گیلان در کشور اشاره کرد و افزود: پس از بنادر شهید رجایی، امام(ره) و بوشهر در جنوب کشور قرار داریم.

مدیرکل بندر انزلی با بیان اینکه در بنادر شمال کشور گیلان بیشترین سهم مبادلات بازرگانی را دارد، تصریح کرد: سهم استان در حوزه بازرگانی و حمل و نقل دریایی در خزر ۴۷ درصد است.

چراغی، سهم گیلان از مبادلات بازرگانی بنادر شمال کشور در سال گذشته را ۲۹ درصد خواند و بیان کرد: امسال با اقدام‌های خوبی در استان انجام شده و کمک تمام مسؤولان توانستیم سهم خود را افزایش دهیم.

*تخلیه و بارگیری یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا در بنادر گیلان

وی به تخلیه و بارگیری یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا در ۶ ماه امسال در بنادر گیلان اشاره کرد و گفت: امسال مجموع بازرگانی در دریای خزر ۱۶ درصد منفی است اما بندر انزلی تنها بندر شمال کشور محسوب می‌شود که ۳۸٫۵ درصد رشد دارد.

ناظر گمرکات گیلان با اشاره به تراز منفی مبادلات بازرگانی بندر امیرآباد، خاطرنشان کرد: در ۶ ماه امسال تراز مبادلات بازرگانی بندر نوشهر منفی ۲۵ درصد است.

چراغی به سرمایه‌گذاری ۲۸۰ میلیارد تومانی بخش دولتی در بندر انزلی اشاره کرد و یادآور شد: امسال بخش دولتی ۱۷ میلیارد تومان در بندر آستارا سرمایه‌گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی ۷۰ میلیارد تومان سال گذشته در بندر انزلی سرمایه‌گذاری کرده است، اظهار کرد: امسال با طرح‌های ساخت انبارها، سیلو، سردخانه، مخازن روغن خوراکی، مجتمع کشتی‌سازی و مجتمع گردشگری دریایی پیش‌بینی می‌کنیم ۱۵۰ میلیارد تومان جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر انزلی داشته باشیم.

مدیرکل بندر انزلی به جذب سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در بندر آستارا در سال ۹۵ اشاره کرد و افزود: امسال در مجموع پیش‌بینی می‌کنیم ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر گیلان داشته باشیم.

*پهلوگیری ۴۸۰ کشتی در بنادر گیلان

چراغی از پهلوگیری ۴۸۰ فروند کشتی در بنادر گیلان در ۶ ماه امسال خبر داد و بیان کرد: تعداد کشتی‌های مذکور ۳۱٫۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی با اشاره به تخلیه یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار تن کالا در ۶ ماه امسال در بنادر گیلان، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۷۰ هزار تن کالا در بنادر استان بارگیری و صادر شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان به رشد ۴۱ درصدی تخلیه کالا در بنادر استان در ۶ ماه امسال اشاره کرد و گفت: امسال پنج درصد صادرات کالا از طریق بنادر استان رشد داشته است.

چراغی با بیان اینکه تخلیه و بارگیری کالا در بنادر گیلان در مجموع ۳۸٫۵ درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بنادر گیلان بیشترین رشد تخلیه و بارگیری را بین تمام بنادر کشور داشته است.

وی به بندر شهید رجایی به عنوان بزرگ‌ترین بندر کشور اشاره کرد و یادآور شد: در ۶ ماه امسال رشد تخلیه و بارگیری بندر مذکور ۲۵ درصد است.

ناظر گمرکات گیلان در پایان متذکر شد: پس از چهار سال روند نزولی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر گیلان، در ۶ ماه امسال با روند روبه رشد مواجه هستیم.

 خبرنگار فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.