تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مهر 1398 - 12:48
کد خبر : 47215

نداشتن متولی واحد؛ ریشه مشکلات تالاب انزلی

نداشتن متولی واحد؛ ریشه مشکلات تالاب انزلی

رئیس شورای شهر بندر انزلی گفت: نداشتن متولی واحد دلیل شروع بسیاری از مشکلات تالاب انزلی است. جارستان_ هادی حیدری: نداشتن متولی واحد دلیل شروع بسیاری از مشکلات تالاب انزلی است، یعنی یک جای مشخص که موضوعات تالاب را پیگیری کند وجود ندارد. وی افزود: رسیدگی به تالاب، بخش بندی شده و هر دستگاه اجرایی با

رئیس شورای شهر بندر انزلی گفت: نداشتن متولی واحد دلیل شروع بسیاری از مشکلات تالاب انزلی است.

جارستان_ هادی حیدری: نداشتن متولی واحد دلیل شروع بسیاری از مشکلات تالاب انزلی است، یعنی یک جای مشخص که موضوعات تالاب را پیگیری کند وجود ندارد.

وی افزود: رسیدگی به تالاب، بخش بندی شده و هر دستگاه اجرایی با توجه به ماهیت و ماموریت خود، مباحث مربوط به تالاب را در حیطه وظایف خود دارد.

حیدری با اشاره به اینکه ما نماینده مردم در مسند شورا هستیم، تصریح کرد: وظیفه داریم به هر موضوعی که با محیط زیست مردم و زندگی شهروندان وابسته است ورود پیدا کرده و مشکلات را بگوییم، حتی سال گذشته در بحث سد لاسک وارد شده و آن را مورد پیگیری قرار دادیم به طوری که به ما اخطار دادند که این بحث منطقه‌ای و حتی فرامنطقه‌ای است و نباید در آن دخالت کنید.

وی به پیگیری های صورت گرفته در شورای شهر انزلی در خصوص بایوجمی اشاره کرد و گفت: شورای شهر انزلی با جدیت در این زمینه وارد شد و دلایل مخالفت خود با اجرای این طرح را اعلام کرد.

رئیس شورای شهر بندر انزلی با اشاره به تجاوزهایی که به تالاب شده و ساخت و سازهایی که در حریم آن شاهد هستیم افزود: این اقدامات معمولاً در محدوده شهر نیست، این ساخت و سازها بیشتر به حوزه شهرستانی و حتی فراتر از بحث شهرستان مربوط می شود و به لحاظ اینکه با توجه به وظایف قانونی، در محدوده شهر می توانیم وارد مسایل شویم، در پیگیری این موارد با محدودیت مواجه هستیم.

حیدری تاکید کرد: با توجه به حساسیت موضوع و پیگری های ریاست دادگستری، جلسه ای با همه دستگاه های ذیربط برگزار شد و همه هم صدا بودند تا دست سودجویان و تجاوزات به حریم تالاب را پیگیری کرده و در این زمینه کمک کنند.

رئیس شورای شهر بندر انزلی گفت: در مواردی مشاهده شده بخش هایی از تالاب با عنوان اقدامات زراعی واگذار شده ولی بعد منجر به تصاحب زمین و تغییر کاربری شده که با پیگیری های صورت گرفته در این زمینه ایجاد ممنوعیت شد و همه دستگاه های مرتبط باید در این خصوص پاسخگو باشند.

وی با اشاره به نقش مردم در زمینه حفظ تالاب بندر انزلی تاکید کرد: در این قضیه ما با دو دید باید به مساله نگاه کنیم، یک نگاه اشتغال‌زایی است که وجود تالاب برای افراد حاشیه آن مخصوصاً قایقرانان و صیادان دارد که اگر تالاب به سمت خشک شدن برود، اقتصاد بسیاری از افراد تحت تاثیر قرار می گیرد و ما شاهد بیکاری بزرگی خواهیم بود که اقتصاد شهرستان را تحت تاثیر قرار می دهد.

حیدری تصریح کرد: دیدگاه دوم بحث زیست محیطی و پالایشی است که تالاب انجام می دهد و زنده ماندن محیط زیست انزلی به تالاب وابسته است نه تنها انزلی بلکه شهرهای همجوار نیز در این قضیه سهیم هستند.

رئیس شورای شهر بندر انزلی در پایان خاطرنشان کرد: قطعاً زندگی بدون محیط‌زیست معنی ندارد و اگر محیط زیست به خطر بیفتد زندگی مختل شده و دچار خطر می شود لذا از باب اهمیت محیط زیستی، ضروری است که تالاب انزلی حفظ شود و همچنین از جهت حفظ گونه های گیاهی و جانوری که در نهایت برای سلامتی زندگی ما انسان ها مهم هستند، همه باید به سهم خود در حفظ و نگهداری از این گنجینه طبیعی کوشا باشیم./ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.