تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 مهر 1398 - 14:51
کد خبر : 46622

بیمارستان های گیلان اعتبار بخشی می شوند

بیمارستان های گیلان اعتبار بخشی می شوند

جارستان :مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در اجرای چهارمین دوره اعتباربخشی ملی بیمارستان های کشور، اعتباربخشی بیمارستان های استان همزمان با سراسر کشور انجام می شود. زهره تیموری اظهار داشت: اعتباربخشی ملی بیمارستان های کشور از آذر ماه سال جاری آغاز می شود که همزمان با این برنامه در سراسر کشور،

جارستان :مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در اجرای چهارمین دوره اعتباربخشی ملی بیمارستان های کشور، اعتباربخشی بیمارستان های استان همزمان با سراسر کشور انجام می شود.

زهره تیموری اظهار داشت: اعتباربخشی ملی بیمارستان های کشور از آذر ماه سال جاری آغاز می شود که همزمان با این برنامه در سراسر کشور، بیمارستان های استان گیلان نیز اعتبار بخشی می شوند.

وی افزود: با توجه به این که ارائه خدمات با کیفیت و ایمن در بیمارستان ها، یکی از اساسی ترین وظایف و دغدغه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، بنابراین مسئولیت پذیری و پاسخگویی دست اندرکاران بیمارستان ها در امر بهبود کیفیت و ارائه مراقبت های ایمن به بیماران، زمینه ساز تحقق اهداف سلامت در حوزه درمان کشور خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: ویرایش چهارم استانداردهای اعتباربخشی ملی بیمارستان های ایران، با مشارکت استادان دانشگاهی، صاحب نظران و خبرگان عرصه مدیریت بیمارستانی و هم اندیشی گسترده ملی دست اندرکاران اجرایی بیمارستان ها، سازمان ها ، نهادهای مرتبط و دانشگاههای علوم پزشکی، متناسب با اولویت های نظام سلامت به روز رسانی، بازنگری و تدوین شده است.

مدیر نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان بیان داشت: در این ویرایش اولویت و رویکردهای اجتناب از مستندسازی های غیرضروری، کاهش منطقی حجم استانداردها، تمرکز بر بیمار محوری و تاکید بر کار گروهی برای بهبود مستمر کیفیت و ایمنی بیمار لحاظ شده است.

بر اساس آخرین آمار، استان گیلان دارای ۳۶ بیمارستان دولتی و خصوصی، یک هزار و ۴۵۰ پزشک عمومی، ۹۰۰ متخصص در رشته‌های مختلف و ۵۰۰ دندانپزشک است؛ در زمان حاضر شش هزار و ۱۵۸ کادر پرستاری در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی گیلان مشغول به کار هستند.ایرنا/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.