تاریخ انتشار : یکشنبه 4 مهر 1395 - 15:46
کد خبر : 4656

ممنوعیت واردات، تولید و مصرف محصولات تراریخته تهدیدی برای امنیت غذایی کشور

ممنوعیت واردات، تولید و مصرف محصولات تراریخته تهدیدی برای امنیت غذایی کشور

جارستان-مدیر پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه شمال کشور با بیان اینکه ممنوعیت واردات، تولید و مصرف محصولات تراریخته تهدیدی برای امنیت غذایی کشور است،گفت: تاکنون آسیب مستقیم محصولات تراریخته بر انسان اثبات نشده است. در خصوص بیانیه بیش از ۵۵۰ مرجع علمی و عضو هیات علمی دانشگاه، مدیر مرکز پژوهشی، محقق و دانشجوی تحصیلات تکمیلی به

جارستان-مدیر پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه شمال کشور با بیان اینکه ممنوعیت واردات، تولید و مصرف محصولات تراریخته تهدیدی برای امنیت غذایی کشور است،گفت: تاکنون آسیب مستقیم محصولات تراریخته بر انسان اثبات نشده است.

در خصوص بیانیه بیش از ۵۵۰ مرجع علمی و عضو هیات علمی دانشگاه، مدیر مرکز پژوهشی، محقق و دانشجوی تحصیلات تکمیلی به کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص تجدیدنظر در تصویب ممنوعیت واردات، تولید و مصرف محصولات تراریخته اظهار کرد:نمی توانیم کشور را از وجود محصولات تراریخته منع کنیم، این محصولات در حال حاضر به میزان زیادی در کشور وجود دارد.

وی افزود:در پی تصویب مصوبه ممنوعیت واردات، تولید و مصرف محصولات تراریخته در مجلس شورای اسلامی، ۱۱ مرجع علمی و ۵۳۳ عضو هیات علمی دانشگاه، مدیر مرکز پژوهشی، محقق و دانشجوی تحصیلات تکمیلی با صدور بیانیه‌ای به کمیسیون کشاورزی مجلس خواستار تجدیدنظر در این مصوبه شدند.

مدیر پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه شمال کشور با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد روغن های سویا و کلزا که در جهان وجود دارند تراریخته است، گفت:ذرت را نمی توان از جیره غذایی بخصوص طیور حذف کرد چون منبع تولید انرژی طیور و کیفیت محصولات بدست آمده از آنان است.

وی با بیان اینکه محصولات تراریخته در کشورهای اروپایی و آمریکا مصرف می‌شود، اضافه کرد: آمریکا و اتحادیه اروپا بزرگترین مصرف کننده محصولات تراریخته در جهان هستند، تاکنون یک گزارش مستند و قابل استناد در مورد مخاطرات زیست محیطی و سلامت انسان در استفاده از محصولات تراریخته در مقالات علمی و معتبر دنیا چاپ نشده است.

دکتر افراز با بیان اینکه تاکنون آسیب مستقیم محصولات ترارخته بر انسان اثبات نشده است، ادامه داد: مخاطرات ایمنی و زیستی محصولات تراریخته همواره توسط آزمایشات دقیق و حساس مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیر پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه شمال کشور با بیان اینکه پرمحصولی و مقاومت نسبت به آفات نتایح مثبت استفاده از محصولات تراریخته است، گفت: تولید این محصولات یکی از روش‌های مقابله با بحران‌های احتمالی همچون کم آبی، آلودگی و خشکسالی در سطح جهان است.

وی با بیان اینکه ممنوعیت واردات، تولید و مصرف محصولات تراریخته تهدیدی برای امنیت غذایی کشور است، گفت: گیاهان تراریخته در ۱۸۰ میلیون هکتار در سطح جهان کشت می شود، ۱۸ میلیون کشاورز در ۲۸ کشور جهان به تولید این محصولات می پردازند و در ۲۰۰ کشور جهان مصرف می شوند.

ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.