تاریخ انتشار : یکشنبه 7 مهر 1398 - 18:51
کد خبر : 46187

اتمام طرح پایش وضعیت ارتباطی ۲۰۶۰ روستای گیلان

اتمام طرح پایش وضعیت ارتباطی ۲۰۶۰ روستای گیلان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از اتمام طرح پایش وضعیت ارتباطی ۲۰۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان خبر داد. جارستان: فرزاد توکلی ، از اتمام طرح پایش وضعیت ارتباطی روستاهای استان خبر داد و اظهار کرد: این طرح به منظور ارزیابی وضعیت ارتباطی ۲۰۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار و با همکاری کارشناسان واحدهای تابعه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از اتمام طرح پایش وضعیت ارتباطی ۲۰۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان خبر داد.

جارستان: فرزاد توکلی ، از اتمام طرح پایش وضعیت ارتباطی روستاهای استان خبر داد و اظهار کرد: این طرح به منظور ارزیابی وضعیت ارتباطی ۲۰۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار و با همکاری کارشناسان واحدهای تابعه وزارت در استان انجام و اطلاعات حاصل به منظور تحلیل و بررسی به واحدهای مربوطه ارسال شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با اشاره به اهداف اجرای طرح پایش وضعیت ارتباطی روستاهای کشور، افزود: هدف از اجرای این طرح بروزرسانی شاخص‌های حوزه ICT در روستاها، بررسی میزان دسترسی روستاییان به خدمات گوناگون در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و برنامه ریزی برای کاهش شکاف دیجیتالی بین شهرها و روستاها با سنجش شاخص های همچون درصد پوشش تلفن همراه به تفکیک اپراتور اول و دوم، درصد پوشش و اندازه گیری سرعت اینترنت پرسرعت، بررسی وضعیت تلفن ثابت روستایی و برقراری رومینگ بین اپراتوری می‌باشد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی استان و قرار داشتن تعداد قابل ملاحظه ای از روستاهای استان در مناطق کوهستانی و صعب العبور، برنامه ریزی مناسبی برای این پایش انجام و این طرح هم زمان با جدول برنامه ریزی قبل از مدت زمان قانونی به اتمام رسید.

توکلی در خصوص درستی اطلاعات پایش شده افزود: صحت این اطلاعات بسیار با اهمیت بوده و در برنامه ریزی و تصمیم گیری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهرها و روستاها در آینده نزدیک مورد نیاز می باشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان تصریح کرد: این طرح که از ۲۲ تیرماه سال جاری آغاز شد با تلاش‌های کمیته پایش ارتباطی استان متشکل از نمایندگان مخابرات منطقه و روسای مخابرات شهرستان‌ها، نمایندگان اداره کل ICT استان، اداره کل زیرساخت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال غرب کشور بود که با توجه به مدت زمان باقی مانده تا نیمه مهر ماه، این طرح ۱۰ روز زودتر از موعد مقرر به اتمام رسید./ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.