تاریخ انتشار : یکشنبه 7 مهر 1398 - 12:04
کد خبر : 46144

پایان طرح های سالم سازی دریا در گیلان با ۸۳۶ نجات یافته

پایان طرح های سالم سازی دریا در گیلان با ۸۳۶ نجات یافته

معاون اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از نجات ۸۳۶ نفر از غرق شدن در آب های ساحلی استان  طی اجرای طرح  های سالم سازی  دریا خبر داد. جارستان: سیامک حیدری، با اشاره به اینکه طرح های سالم سازی دریا بر اساس دستور العمل ساماندهی سواحل از یازدهم خرداد ماه آغاز و تا

معاون اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از نجات ۸۳۶ نفر از غرق شدن در آب های ساحلی استان  طی اجرای طرح  های سالم سازی  دریا خبر داد.

جارستان: سیامک حیدری، با اشاره به اینکه طرح های سالم سازی دریا بر اساس دستور العمل ساماندهی سواحل از یازدهم خرداد ماه آغاز و تا پنجم مهرماه ادامه یافت ، افزود:  طی مدت اجرای این طرح ؛ ۸۳۶ نفر در آب های ساحلی استان ( طرح های سالم سازی دریا و نقاط خطر آفرین ) توسط عوامل امداد و نجات  از غرق شدن نجات یافتند.

 وی با بیان این که  امسال نسبت به سال گذشته افزایش تعداد غریق نداشتیم خاطرنشان کرد: نا آشنا بودن افراد با موقعیت جغرافیایی دریا ، عدم آشنایی با فنون شنا ، ورود به نقاط خطر آفرین و توجه نکردن به هشدارهای عوامل  نجات از دلایل غرق شدن شناگران است.

وی با بیان اینکه امسال ۳۵ طرح سالم سازی با ۶۸ شناگاه در استان فعال بود افزود:  امسال ایجاد سه طرح الگویی با اعتبار بالغ بر چهار میلیارد تومان  در دستور کار قرار گرفت .

حیدری افزود: این سه طرح الگویی برای  شهرهای لنگرود ، آستارا و  بندر انزلی  پیش بینی شده  که در بندر انزلی زیرساخت های لازم  برای این طرحدر حال آماده سازیست.

وی با تاکید بر اینکه در این سه طرح الگویی بایستی تمامی  استانداردهای لازم در بحث سواحل و گردشگری رعایت شود ، بیان کرد: سلامت و بهداشت و ارائه خدماتی  همچون زمین بازی و فروشگاهها  از  شاخصه های این طرح های الگوییست.

گیلان از چابکسر در شرق تا آستارا در غرب، ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد؛ ۹ شهرستان و ۵۶ روستای این استان نیز ساحلی هستند/ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.