تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1395 - 19:52
کد خبر : 4599

استاندار گیلان: همه امکانات استان باید در خدمت به آموزش و پرورش باشد

استاندار گیلان: همه امکانات استان باید در خدمت به آموزش و پرورش باشد

جارستان-استاندار گیلان با بیان اینکه همه امکانات استان باید در خدمت به آموزش و پرورش باشد،گفت: امروز آدم باسواد کسی است که خوب فکر و تعمق کند و قدرت تجزیه و تحلیل داشته باشد. محمدعلی نجفی امروز در آیین بازگشایی مدارس که در هنرستان شهید انصاری برگزار شد، ضمن عرض تبریک خدمت دانش  آموزان به مناسبت

جارستان-استاندار گیلان با بیان اینکه همه امکانات استان باید در خدمت به آموزش و پرورش باشد،گفت: امروز آدم باسواد کسی است که خوب فکر و تعمق کند و قدرت تجزیه و تحلیل داشته باشد.

محمدعلی نجفی امروز در آیین بازگشایی مدارس که در هنرستان شهید انصاری برگزار شد، ضمن عرض تبریک خدمت دانش  آموزان به مناسبت فرارسیدن سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: امروز به علت امنیت و آرامشی که در کشور حاکم است، ۱۳ و نیم میلیون دانش آموز در بیش از ۱۰۷ هزار مدرسه سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند.

وی با بیان اینکه باعث خوشحالی است دانش آموزان با شور و امید برای ساختن ایرانی بهتر امروز قدم در مدارس می گذارند، افزود: مدرسه فقط برای ساختن فردا نیست بلکه زندگی زندگی اکنون و زیست در لحظه است و مدرسه صرفا برای «شدن» نباشد بلکه باید برای «بودن با شادی و نشاط و امید» باشد.

استاندار گیلان گفت: همه باید تلاش کنیم جامعه ای همراه با نشاط، پویا و بالنده داشته باشیم، مدرسه فقط برای آموزش نباشد بلکه محل تفکر، اندیشه، نقد و تعامل در محیطی عاری از ترس و نگرانی باشد و این امر در سایه مدیران و معلمین با تجربه محقق می شود.

نجفی با بیان اینکه رسالت آموزش و پرورش بسیار سنگین است، ادامه داد: آموزش و پرورش با این رسالت سنگین به تنهایی از پس مشکلات برنمی آید بر همین اساس امروز عزم دولت بر حل مشکلات فرهنگیان است.

وی با تاکید بر اینکه همه امکانات استان باید در خدمت به آموزش و پرورش باشد، تصریح کرد: آموزش و پرورش را صرفا یک نهاد نبینیم بلکه به عنوان نهادی که به تربیت نسل آینده می پردازد، در نظر بگیریم؛ با توجه به اهمیت این جایگاه امروز جمعی از مدیران کل استان با حضور در شهرستان ها آغاز سال تحصیلی جدید را در کنار دانش آموزان جشن گرفتند.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید در اجرای روش های نوین آموزشی تلاش کنیم، گفت: باسواد کسی نیست که نوشتن و خواندن یاد می گیرد بلکه کسی است که تجزیه، تحلیل و حل مسائل، درک خلاق، شیوه صحیح زندگی و حقوق شهروندی می داند. بر همین اساس امروز آدم باسواد کسی است که خوب فکر و تعمق کند و قدرت تجزیه و تحلیل داشته باشد.

نجفی با اشاره به آغاز آمارگیری و سرشماری در کشور، افزود: از همه شما آینده سازان درخواست دارم با همت و پشتکار و با جدیت در طرح سرشماری که بصورت اینترنتی اجرا می شود، شرکت کنید.
خبرگزاری ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.