تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 مهر 1398 - 22:07
کد خبر : 45872

شرط موفقیت در رشته های پزشکی داشتن علاقه و روحیه خدمت رسانی به مردم است

شرط موفقیت در رشته های پزشکی داشتن علاقه و روحیه خدمت رسانی به مردم است

دکتر ارسلان سالاری- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در مراسم توجیهی دانشجویان ورودی جدید دانشگاه علوم پزشکی گیلان، شرط موفقیت در رشته های پزشکی را داشتن علاقه و روحیه خدمت رسانی به مردم عنوان کرد. جارستان: دکتر ارسلان سالاری- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در  مراسم توجیهی دانشجویان ورودی جدید دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن

دکتر ارسلان سالاری- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در مراسم توجیهی دانشجویان ورودی جدید دانشگاه علوم پزشکی گیلان، شرط موفقیت در رشته های پزشکی را داشتن علاقه و روحیه خدمت رسانی به مردم عنوان کرد.

جارستان: دکتر ارسلان سالاری- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در  مراسم توجیهی دانشجویان ورودی جدید دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن تبریک  به دانشجویان ورودی جدید و فرهیختگان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، والدین و معلمان  و گرامیداشت تقارن ورود دانشجویان جدید با هفته دفاع مقدس، گفت: هفته دفاع مقدس، نماد مقاومت ۸ساله ملت ایران و بسیج همگانی  در برابر دشمان کشور است  که با روحیه جهاد، ایثار و شهادت  حماسه آفریدند و جا دارد یاد همه این عزیزان، شهدا، امام شهدا،  ایثارگران و خانواده معظم آنها را گرامی بداریم و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری  بتوانیم ادامه دهنده راه آنها باشیم.

دکتر سالاری خطاب به دانشجویان گفت: ورود شما عزیزان در این مرحله از زندگی  در این دانشگاه،  مرهون لطف خداوند متعال،  همت و تلاش و حمایت والدین عزیز  و تلاش شبانه روزی شماست که  برای رسیدن به این مرحله جدید از زندگی زحمات زیادی کشیدید و امید است با حمایت همه مسوولان دانشگاه  و استفاده از تجربیات  گذشتگان بتوانید آینده درخشانی برای خود و خانواده تان رقم بزنید.

وی  با اشاره به تاریخچه دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یاد آور شد: این دانشگاه،  با سابقه حدود سی سال فعالیت  آموزشی، پژوهشی، درمانی، بهداشتی و فرهنگی  دارای مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد،  رشته های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی  و ۱۸ دوره تخصصی و سه دوره  فوق تخصصی بالینی است و  اساتید دلسوز  و توانمند علمی  دانشگاه در تلاشند  تا بتوانند در همه زمینه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی  و روانشناسی به شما مشاوره بدهند.  امید است با بهره گیری علمی و اخلاقی از تجربیات این اساتید  آینده جامعه پزشکی را رقم بزنید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، شرط موفقیت در رشته های پزشکی را داشتن علاقه و  روحیه خدمت رسانی به مردم  عنوان کرد و افزود: امام امت، دانشگاه را مبدا همه تحولات جامعه می دانست  و مقام معظم رهبری نیز در نشست های سالیانه با دانشجویان و اساتید، همیشه بر نقش محوری دانشگاهیان تاکید می ورزند و استقلال، عزت و آزادی کشور را در گرو عملکرد دانشگاهیان می دانند. وی ابراز امیدواری کرد: با پیروی از بزرگان  و رهنمودهای مقام معظم رهبری  و تلاش برای بالندگی و رشد علمی و تقویت اخلاق و معنویت بتوانید به مدارج عالی برسید.

دکتر سالاری با بیان اینکه  آرزوی همه اساتید و مسوولان دانشگاه، موفقیت، سلامتی و تندرستی دانشجویان است، خاطرنشان کرد:  دانشجویان  برای دستیابی به موفقیت و رسیدن به هدف،  باید برنامه ریزی دقیق داشته باشند  و به آن پایبند نیز باشند.   وی  تعامل با اساتید، کارکنان  و دانشجویان، ورزش و تفریحات سالم  و  وقت کافی برای مطالعه و پژوهش را  از دیگر موارد رسیدن به موفقیت عنوان کرد و اذعان داشت : وظیفه مسوولان نیز به عنوان خدمتگزاران دانشگاه علوم پزشکی،  حمایت همه جانبه از دانشجویان و برنامه ریزی دقیق برای آنهاست. دانشجویان نیز در صورت مواجهه  با هرگونه مشکل و کمبود، با ارایه  نظرات و انتقادات سازنده  می توانند به مسوولان برای رفع مشکلات کمک کنند تا در آینده  شاهد ارتقای علمی فرهنگی و اخلاقی  دانشجویان عزیز باشیم.

ورود به دانشگاه یک سکوی پرش برای رسیدن به آینده است

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین علی اسماعیلی- مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشگی گیلان با اشاره به کلام امام علی (ع) که فرمودند: هیچ گنجی سودمندتر از علم و دانش نیست، خاطرنشان کرد : ورود به دانشگاه یک سکوی پرش برای رسیدن به آینده است و باید جهت ارائه خدمت به خانواده ها و جامعه از آن استفاده کرد.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه،  ضمن توصیه به تلاش و جدیت در کار، دانشجویان را به تقویت و استحکام ارتباط با خداوند دعوت کرد و گفت: ما در تمامی مراحل به خداوند و کمک او نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام، دین شادی و نشاط است، یاد آور شد:  دانشجویان باید برای امور ورزشی و سرگرمی خود برنامه داشته باشند و از افرادی که ممکن است سر راهشان قرار بگیرند و از آنان استفاده ابزاری کنند، دوری کنند.

ورود به دانشگاه، ابتدای مسیر به سمت انسان کامل شدن است

دکتر محمد رستم پور معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان  نیز ضمن تبریک ورود دانشجویان جدید به دانشگاه و گشایش مرحله جدیدی از زندگی خاطرنشان کرد : ورود به دانشگاه به معنای اتمام کار نیست بلکه ابتدای مسیر به سمت انسان کامل شدن است و باید در این مسیر تلاش و کوشش بیشتری انجام دهیم.

وی با گرامیداشت تقارن ماه محرم و ایام هفته دفاع مقدس خطاب به دانشجویان جدیدالورود گفت :عشق ورزیدن به مردم را تقویت کنید و تمام تلاش خود را در جهت بهبود وضعیت سلامت مردم به کار ببندید و در این راه عاشقانه کار کنید.

 در پایان، نمایندگان تشکل ها و کمیته های دانشجویی(انجمن اسلامی، کمیته تحقیقات، بسیج دانشجویی، انجمن علمی، کانونهای فرهنگی، شورای صنفی، استعداد های درخشان، نشریات)، در خصوص حوزه فعالیت تشکل ها و کمیته ها توضیحاتی ارایه کردند.

در حاشیه این مراسم،  رییس  و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ۱۵ غرفه شامل: شورای امور قران و عترت، شورای صنفی دانشجویان،نشریات دانشجویی، مفدا گیلان،کار دانشجویی،اداره مشاوره دانشجویی، کمیته توسعه آموزشی المپیاد ورزشی و استعداد های درخشان،انجمن علمی، انجمن اسلامی دانشجویان،ایستگاه سلامت کانون هلال احمر ،کانون خیریه بهار دانشگاه، کانون شعر و ادب ایما، کانون فیلم و عکس، کانون مهارت آموزی و دفاع مقدس بازدید کردند.

گفتنی است: مراسم توجیهی دانشجویان ورودی جدید (مهرماه) دانشگاه علوم پزشکی گیلان، صبح امروز(پنجشنبه)؛ با حضور مسوولان دانشگاه و جمع کثیری از دانشجویان جدیدالورود و والدین آن ها در دانشکده پزشکی رشت برگزار شد./وب دا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.