تاریخ انتشار : شنبه 16 شهریور 1398 - 12:30
کد خبر : 45077

فرماندار تالش: تالش تولیدکننده ۵۰ درصد خاویار ایران است

فرماندار تالش: تالش تولیدکننده ۵۰ درصد خاویار ایران است

جارستان : فرماندار تالش، از تولید ۵۰ درصد خاویار ایران در تالش خبر داد و اضافه کرد: پرورش ماهیان خاویاری در تالش جا افتاده و به زودی شهرک ماهیان خاویاری را به بهره برداری می رسانیم. سید عیسی مهدوی در کمیته برنامه ریزی شهرستان تالش، با اشاره به شرایط ویژه توپوگرافی این شهرستان، اظهار کرد: تالش ۹۳

جارستان : فرماندار تالش، از تولید ۵۰ درصد خاویار ایران در تالش خبر داد و اضافه کرد: پرورش ماهیان خاویاری در تالش جا افتاده و به زودی شهرک ماهیان خاویاری را به بهره برداری می رسانیم.

سید عیسی مهدوی در کمیته برنامه ریزی شهرستان تالش، با اشاره به شرایط ویژه توپوگرافی این شهرستان، اظهار کرد: تالش ۹۳ کیلومتر خط ساحلی دارد و ۲۵ درصد اراضی این شهرستان جلگه است.

وی با بیان اینکه شهرستان تالش ۲۵۰ هزار هکتار اراضی جنگلی دارد، افزود: جنگل های تالش هیرکانی است و رتبه اول در سطح استان را از حیث میزان اراضی جنگلی دارد.

فرماندار تالش ظرفیت های نهفته این شهرستان را مناسب برای سرمایه گذاری دانست و تصریح کرد: کشاورزی تالش پررونق است و ۴۸ درصد جمعیت شهرستان در بخش کشاورزی به طور مستقیم مشغول هستند و ۷۵ درصد مشاغل آن با کشاورزی ارتباط دارد.

مهدوی از تولید ۵۰ درصد خاویار ایران در تالش خبر داد و اضافه کرد: پرورش ماهیان خاویاری در تالش جا افتاده و به زودی شهرک ماهیان خاویاری را به بهره برداری می رسانیم.

وی با اشاره به مرغوبیت برنج تولید شده در شالیزارهای تالش، گفت: سالانه حدود ۹۵ هزار تن برنج در شهرستان تالش تولید می شود و تولیدات باغی همچون گیلاس و کیوی نیز به همین مقدار است.

فرماندار تالش جمعیت عشایری این شهرستان را حدود ۱۱ هزار نفر دانست و بیان کرد: می توانیم از تسهیلات کشوری ویژه اشتغال عشایر بهره مند شویم.

به گزارش ایسنا،این مقام مسئول با بیان اینکه هشت طرح عمرانی – گردشگری در سواحل تالش در دست اجراست، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۹۳ سردهنه از ۱۱۰ سردهنه شهرستان آسیب دید لذا با اعتبار هشت میلیارد تومانی توانستیم این سردهنه ها را بازسازی کنیم و تحویل کشاورزان شهرستان دهیم. متاسفانه کشاورزی تالش هنوز سنتی است و باید سالانه سردهنه سازی کنیم.

وی با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی سد لاستیکی تالش، عنوان کرد: همچنین دو سد لاستیکی دیگر در شهرستان در دست مطالعه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.