تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 شهریور 1398 - 13:48
کد خبر : 44956

افتتاح ۶۵ طرح راه و شهرسازی در گیلان

افتتاح ۶۵ طرح راه و شهرسازی در گیلان

۶۵ طرح راه و شهرسازی در هفته دولت در گیلان به بهره برداری رسید.

 مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در گفتگوی خبر ۲۰ شبکه باران گفت : برای اجرای این طرح ها ۵۸ میلیارد تومان هزینه شد.
ماکان پدرام افزود : این طرح ها شامل آسفالت و بهسازی ۸۵ کیلومتر راه روستایی ، بازسازی ۱۱ پل ارتباطی  ، ۸ کیلومتر راه در روستاهای سخت گذر و واگذاری ۳۹۸ طرح مسکن مهر است.
وی گفت : با بهره برداری از این طرح ها  شاخص بهره مندی گیلان از راه روستایی به ۵۵ و نیم درصد رسید.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در ادامه با اشاره به اجرای ۲۳۰ طرح تا پایان امسال در گیلان افزود : برای تکمیل این طرح ها نظیر پل سفیدرود در منجیل ، طرح تعریض جاده خمام – خشکبیجار – لشت نشا و طاهر گوراب – ماسال  و همچنین ساخت آزاد راه امام زاده هاشم – انزلی و امام زاده هاشم – چابکسر به ۲۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
ماکان پدرام با اشاره به ساخت راه آهن رشت – آستارا به طول ۱۶۱ کیلومتر گفت : ۲۰ درصد از هزینه اجرای این طرح بر عهده  وزارت راه و شهرسازی و ۸۰ درصد آن بر عهده قرارگاه سازندگی خاتم است.
وی به تعیین تکلیف محدوده بافت فرسوده در ۵ شهرستان گیلان اشاره کرد و افزود :  دولت موظف است برای نوسازی هر واحد خانه در بافت های فرسوده ۱۱۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره بپردازد.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اجرای طرح ملی ساخت مسکن گفت : حدود ۴۰ واحد مسکونی در شهرهای مختلف با مشارکت بخش خصوصی ساخته می شود که در حال حاضر زمین های مورد نظر تعیین تکلیف شده است.
ماکان پدرام همچنین از ساخت هزار و ۱۰۵ واحد مسکن در طرح بازآفرینی شهری و ۲ هزار و ۸۵۰ واحد مسکن در فاز ۲ مسکن مهر خبر داد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.