تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 شهریور 1398 - 11:15
کد خبر : 44531

۲ گیلانی بر اثر هاری جان باختند / پلمب یک واحد صنفی در فومن

۲ گیلانی بر اثر هاری جان باختند / پلمب یک واحد صنفی در فومن

مهم‌ترین حوادث امروز را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید:

مرگ ۲ نفر بر اثر هاری در گیلان

۲ نفر در گیلان به علت ابتلا به بیماری هاری در یک ماه گذشته جان باختند.

محمد عباسی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان گفت: پسر بچه‌ای ۶ ساله در لاهیجان و جوانی ۱۸ ساله در بندر انزلی به علت گاز گرفتگی سگ و مراجعه نکردن به مراکز درمانی برای تزریق واکسن هاری جان خود را از دست دادند.

او افزود: پسر ۶ ساله لاهیجانی به علت چنگ زدن سگ ولگرد بر صورتش و جوان اهل بندر انزلی هنگام تزریق آمپول به سگ خانگی خود حیوان گزیده شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ۸۰ درصد حیوان گزیدگی در گیلان به سگ و گربه مربوط می‌شود، اظهار داشت: شهروندان هرگونه حیوان گزیدگی را جدی بگیرند و در ساعات اولیه به مراکز درمانی مراجعه کنند.

عباسی با اشاره به اینکه برای تزریق واکسن بیماری هاری به هر نفر حیوان گزیده حدود ۲ میلیون تومان هزینه می‌شود، گفت: سالانه ۱۳ میلیارد تومان در گیلان برای واکسیناسیون هاری هزینه می‌شود.

او واکسن هاری را تنها راه نجات فرد حیوان گزیده اعلام کرد و افزود: در صورت بروز علائم هاری درمان سودی ندارد و مرگ بیمار حتمی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با اشاره به افزایش ۵ برابری ابتلا به هاری در سال‌های اخیر در استان یادآور شد: ۹۹ درصد عامل ابتلا به بیماری هاری از گاز گرفتن سگ‌های ولگرد ناشی می‌شود.

عباسی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی حیوان گزیدگی در گیلان گفت: در ۴ ماه نخست امسال ۲ هزار و ۷۹۱ نفر در استان حیوان گزیده شدند.

او با اعلام روند افزایش حیوان گزیدگی در گیلان تصریح کرد: حیوان گزیدگی از ۲ هزار و ۵۰۰ مورد در سال ۶۶ به ۶ هزار و ۲۰۰ مورد معادل ۲۵۰ درصد در سال ۹۷ درصد افزایش یافته است.

پلمب یک واحد صنفی در فومن

یک واحد صنفی در فومن به علت توزیع مواد مخدر پلمب شد.

سرهنگ محسن جعفرزاده، فرمانده انتظامی فومن گفت: ماموران انتظامی بیش از ۲ کیلوگرم مواد مخدر را در بازرسی از یک واحد صنفی در این شهرستان کشف و ضبط کردند.

او افزود: این مقدار مواد مخدر کشف شده شامل ۲ کیلو و ۱۵۰ گرم تریاک سوخته و ۵۰ گرم تریاک همراه با ادوات مصرف مواد مخدر است.

فرمانده انتظامی فومن تصریح کرد: این واحد صنفی پلمب و متهم که مردی ۲۸ ساله است نیز دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.