تاریخ انتشار : سه شنبه 5 شهریور 1398 - 10:44
کد خبر : 44426

اشتغال‌زایی ۳۵۰ نفری پروژه‌های جهاد کشاورزی گیلان در هفته دولت

اشتغال‌زایی ۳۵۰ نفری پروژه‌های جهاد کشاورزی گیلان در هفته دولت

جارستان : رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت که با افتتاح ۳۷ طرح تولیدی و خدماتی در هفته دولت امسال، برای ۳۵۰ تفر اشتغال زایی می شود. علی درجانی ، تعداد طرح عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی که هفته دولت به بهره برداری می رسند را ۳۷ طرح با اعتباری بیش از ۹۶ میلیارد تومان

جارستان : رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت که با افتتاح ۳۷ طرح تولیدی و خدماتی در هفته دولت امسال، برای ۳۵۰ تفر اشتغال زایی می شود.

علی درجانی ، تعداد طرح عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی که هفته دولت به بهره برداری می رسند را ۳۷ طرح با اعتباری بیش از ۹۶ میلیارد تومان عنوان و اضافه کرد: بیشتر طرح‌ها در حوزه شیلات، ابریشم، آب و خاک و صنایع تبدیلی و طرح‌های گلخانه‌ای است.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۵۶۷ خانوار در ۵۷ روستای استان از طرح‌های عمرانی بخش کشاورزی بهره مند می شوند، افزود: اعتبار هزینه شده، از محل ملی و استانی بیش از ۱۰ میلیارد تومان تامین شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان یکی از اهداف جهاد کشاورزی را تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و ادامه داد: ۵۹ طرح در ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان پیشنهاد شد که ۱۱ طرح آن مربوط به بخش کشاورزی است‌.

طی  هفته دولت امسال با تلاش و کوشش دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی، یک هزار و ۲۶ پروژه با اعتباری بالغ ‌بر یک هزار و ۵۳۶  میلیارد تومان آماده افتتاح می باشد. این پروژه ها از لحاظ مبلغ ۱۸ درصد و از لحاظ تعداد ۶۴ درصد بیشتر از سال گذشته است.

گیلان با افزون بر ۱۴۰ هزار کیلومتر مربع مساحت فقط ۹ دهم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده و با دارا بودن حدود ۳۱ درصد اراضی کشاورزی نسبت به کل وسعت استان، رتبه چهارم را بین استان های کشور داراست. گیلان در تولید محصولات مهم کشاورزی در کشور جایگاه ویژه ای دارد؛ در تولید برگ سبز چای، فندق، بادام زمینی، پیله ابریشم، صید و صیادی، صنوبرکاری و گل گاوزبان در رتبه اول و در بخش برنج کاری، کیوی، آبزی‌پروری، خاویار و مرغ مادر گوشتی در رتبه دوم و نیز در تولید زیتون و جوجه‌کشی رتبه سوم است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.