تاریخ انتشار : سه شنبه 5 شهریور 1398 - 10:40
کد خبر : 44423

افزایش صد هزار تنی تولید شلتوک در گیلان

افزایش صد هزار تنی تولید شلتوک در گیلان

جارستان : رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش بینی می شود، تولید شلتوک امسال ۱۰۰ هزار تن بیشتر از سال گذشته باشد. علی درجانی با بیان اینکه محصول برنج گیلان در دنیا به دلیل کیفیت بالا شناخته شده است، گفت: استان گیلان بیش از ۳۵ درصد برنج مصرفی کشور را تولید می کند. وی

جارستان : رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش بینی می شود، تولید شلتوک امسال ۱۰۰ هزار تن بیشتر از سال گذشته باشد.

علی درجانی با بیان اینکه محصول برنج گیلان در دنیا به دلیل کیفیت بالا شناخته شده است، گفت: استان گیلان بیش از ۳۵ درصد برنج مصرفی کشور را تولید می کند.

وی سطح اراضی قابل کشت تعریف شده در سالیان گذشته را حدود ۲۳۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری بیان کرد و افزود: تنظیم قیمت برنج، موجب شده تا زمین های کشاورزی نکاشت، کشت و حدود هزار هکتار به سطح زیر کشت استان افزوده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به برداشت ۹۶ درصدی اراضی شالیزاری خاطرنشان کرد: با برنامه های خوبی که در سال جاری برای تامین نهاده ها داشتیم و بارندگی های خوب و به موقع، پیش بینی می شود  امسال  تولید  شلتوک ۱۰۰ هزار تن بیشتر از سال گذشته باشد.

وی از عوامل بالا رفتن تولید در سال جاری را افزایش سطح زیر کشت دانست و گفت: از دیگر عوامل مهم، افزایش استفاده از ارقام پرمحصول و کشت در حدود بیش از ۲۱ هزار هکتار از شالیزارها، شرایط مناسب آب و هوا و ورود دانش به مزرعه و تامین بذر مناسب است.ایسنا/

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.