تاریخ انتشار : دوشنبه 4 شهریور 1398 - 11:57
کد خبر : 44406

احیاء زرجوب و گوهررود رشت، در دستور کار شورای شهر

احیاء زرجوب و گوهررود رشت، در دستور کار شورای شهر

رئیس شورای اسلامی رشت گفت: احیاء رودخانه های زرجوب و گوهررود در این کلانشهر در دستور کار جدی قرار دارد. رودخانه زرجوب از کوه ‌های کم ارتفاع هزار مرز، نیزه سر، جوکلبندان و کچا در حدود ۲۵ کیلومتری جنوب شهر رشت سرچشمه می‌ گیرد؛ پس از عبور از منطقه بهدان و چوماچا و پیوستن به

رئیس شورای اسلامی رشت گفت: احیاء رودخانه های زرجوب و گوهررود در این کلانشهر در دستور کار جدی قرار دارد.

رودخانه زرجوب از کوه ‌های کم ارتفاع هزار مرز، نیزه سر، جوکلبندان و کچا در حدود ۲۵ کیلومتری جنوب شهر رشت سرچشمه می‌ گیرد؛ پس از عبور از منطقه بهدان و چوماچا و پیوستن به رودخانه گوهررود، رودخانه پیربازار را تشکیل می‌دهد، این رودخانه یکی از دو شاخه رودخانه سفیدرود است که از رشت می گذرد، زرجوب در گذشته پر از آب و زیستگاه ماهیان رودخانه ای بود اما امروز آلوده و غیرقابل استفاده شده است. 
رودخانه گوهررود نیز از ارتفاعات ۷۰۰ متری کوه ‌های سراوان سرچشمه می‌ گیرد و پس از اتصال به رودخانه زرجوب، رودخانه پیربازار را تشکیل داده و در نهایت به تالاب انزلی می‌ ریزد، طول این رودخانه ۴۰ کیلومتر است و در گذشته از مکان های دیدنی رشت بود و در آن ماهی گیری انجام می شد اما امروز در آلودگی غرق شده است. 

اسماعیل حاجی پور غروب یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه در شورای اسلامی رشت افزود: نشست های خوبی در زمینه احیاء رودخانه های زرجوب و گوهررود در این کلانشهر انجام گرفته که اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به ۱۰ کار بزرگ شورای اسلامی رشت برای توسعه و پیشرفت این کلانشهر اظهار داشت: تعدادی از این کارها برای اجرایی شدن تا ۹۰ درصد پیشرفت داشته که در زمان اجرا ، رسانه ای می شود.

رئیس شورای اسلامی رشت با بیان این که ۱۰ کیلومتر فیبر نوری در این کلانشهر در حال اجراست، خاطر نشان کرد: در راستای شهر هوشمند، حداکثر ۱۲ ماه طول می کشد تا این کلانشهر به سیستم الکترونیکی مجهز شود.

وی بیان داشت: در بخش تراموا ، رفع مشکلات در سایت سراوان رشت و احداث دستگاه زباله سوز اقدامات و تلاش های خوبی انجام گرفته که البته برای تحقق همه این کارها و پیشرفته و توسعه در این کلانشهر نیازمند همکاری هستیم.

به گزارش ایرنا، حاجی پور با بیان اینکه با بودجه شهرداری تنها انجام ۲۰ درصد پروژه های عمرانی امکان پذیر است، خاطر نشان کرد: برای انجام کارهای عمرانی نقش سرمایه گذار و بهره گیری از آنها اهمیت بسزایی دارد و همه دستگاه ها بایستی با تعامل و همکاری برای سرمایه گذار امنیت روانی ایجاد کنند.

وی در ادامه سخنانش با تاکید بر این مطلب که امروز کلانشهر رشت بیش از هر زمان دیگری نیاز به کار و تلاش دارد، تصریح کرد: بهترین کار برای رسیدن به اهداف و توسعه رشت اینست که آرامش داشته باشیم و خبرنگاران در این باره تاثیرگذارند.

رئیس شورای اسلامی رشت با بیان این که کارکردن بهترین پاسخ برای تخریب کنندگان است، بیان داشت: به هیچ وجه انرژی خود را برای حرف های حاشیه ای نمی گذارم بلکه تمام توانم را برای خدمت به مردم خواهم گذاشت.

وی با تاکید بر اینکه همه وظیفه داریم  با همکاری یکدیگر غبار مظلومیت را از کلانشهر رشت پاک کنیم، اظهار داشت: خبرنگاران در ایجاد آرامش نقش مهمی دارند و لازم است از هر گونه خبرهای تحلیلی تفرقه انگیز خودداری کنند و موضوعات داخلی شهرشان را به گونه ای جلوه ندهند که دیگران سوء استفاده کنند.

وی با اشاره به ماده ۱۱ قانون شوراها و اینکه جلسات شورا علنی و حضور مستمع با نظر رئیس شورا مجاز خواهد بود، اضافه کرد: از ورود خبرنگاران حاشیه ساز در صحن شورای اسلامی رشت خودداری می شود زیرا به هیج عنوان توهین، افترا و حاشیه سازی برای اعضای شورا و شهردار را نمی پذیریم.

رشت دارای حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

۷۲۸۶/۲۰۰۷

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.