تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 مرداد 1398 - 19:03
کد خبر : 43899

نجات جان سه بیمار با اهداء عضو جوان گیلانی

نجات جان سه بیمار با اهداء عضو جوان گیلانی

جارستان : یازدهمین اهداء عضو سال جاری در استان گیلان، به سه بیمار نیازمند به پیوند عضو زندگی دوباره بخشید. مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی  گیلان روز پنجشنبه در این باره گفت: اهداء عضو رامین بلباسی ۲۳ ساله اهل کوچصفهان که بر اثر تصادف در بیست و دوم مردادماه جاری دچار مرگ مغزی شده بود، امروز با

جارستان : یازدهمین اهداء عضو سال جاری در استان گیلان، به سه بیمار نیازمند به پیوند عضو زندگی دوباره بخشید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی  گیلان روز پنجشنبه در این باره گفت: اهداء عضو رامین بلباسی ۲۳ ساله اهل کوچصفهان که بر اثر تصادف در بیست و دوم مردادماه جاری دچار مرگ مغزی شده بود، امروز با رضایت خانواده اش انجام شد.

مازیار محمدی افزود: دو کلیه این جوان در مرکز آموزشی درمانی رشت اهداء و کبد او نیز برای پیوند به بیمارستان شیراز  انتقال داده شد.

از ابتدای سال جاری تاکنون خانواده ۱۱ بیمار دچار مرگ مغزی در استان گیلان برای اهداء عضو عزیزشان اقدام کردند.

ابه گزارش ایرنا،علام رضایت برای اعضا از سال ۱۳۸۷ در گیلان انجام شد؛ باربد چمن زیبای ، کودک چهارساله اولین اهدا کننده عضو در این است که با رضایت خانواده کلیه اش به مردی ۴۲ ساله پیوند زده شد.

هر فرد مرگ مغزی در صورتی که خانواده اش خیلی زود برای اهدا عضو رضایت دهد، می تواند جان هشت تا ۵۳ نفر را نجات دهد، بر اساس آمارها، هر ۱۰ دقیقه یک نفر به فهرست انتظار برای پیوند عضو اضافه می شود، هر دو ساعت یک نفر به خاطر نرسیدن عضو پیوندی جان خود را از دست می دهد.

کلیه ها، قلب ، کبد، پانکراس، روده، ریه ها، استخوان، مغز استخوان و برخی بافت های بدن از جمله پوست و قرنیه چشم ، تاندون، غضروف و دریچه قلب از پیوندهای متداول است.

قانون پیوند اعضا، فروردین ۱۳۷۹ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، بر اساس این اعضای بیماران فوت شده یا بیمارانی که مرگز مغزی آنها آشکار و مسلم شده را می توان به شرط وصیت بیمار یا موافقت ولی دم برای پیوند به بیمارانی که ادامه حیاتشان به پیوند عضو بستیگی دارد، استفاده کرد.

۷۲۸۶/۲۰۰۷/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.