تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 مرداد 1398 - 11:16
کد خبر : 43538

معاون استاندار گیلان: کارگروه شهر هوشمند در گیلان سریع‌تر تشکیل شود

معاون استاندار گیلان: کارگروه شهر هوشمند در گیلان سریع‌تر تشکیل شود

جارستان : معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گیلان گفت: رتبه های نخست را در زمینه فناوری اطلاعات داریم و بر این اساس باید کارگروه شهر هوشمند سریع‌تر تشکیل شود. گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری گیلان به جارستان حاکیست ، کیمیا تنهایی در جلسه شورای هماهنگی فناوری اطلاعات و توسعه دولت الکترونیک استان  با بیان اینکه 

جارستان : معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گیلان گفت: رتبه های نخست را در زمینه فناوری اطلاعات داریم و بر این اساس باید کارگروه شهر هوشمند سریع‌تر تشکیل شود.

گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری گیلان به جارستان حاکیست ، کیمیا تنهایی در جلسه شورای هماهنگی فناوری اطلاعات و توسعه دولت الکترونیک استان  با بیان اینکه  این استان در زمینه فناوری اطلاعات جزو رتبه‌های نخست کشور است  افزود: بایستی کارگروه رفع موانع شهر هوشمند را تشکیل دهیم و مشکلات موجود را با کمک هم برطرف کنیم.

وی با  اشاره  به اینکه در دنیای امروز استفاده از فناوری اطلاعات عاملی در سنجش پیشرفت کشورها محسوب می‌شود، تصریح کرد: لازم است تا در جهت توسعه همه جانبه کشور و حرکت در مسیر پیشرفت؛ بهره گیری از خدمات الکترونیک در دستگاه‌های اجرایی را گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه توسعه استان بدون گسترش فناوری اطلاعات امکان‌پذیر نیست گفت: با تعاملات فرابخشی و در سایه هم افزایی راهکارها و پیشنهادهای ارائه شده در رابطه با گسترش خدمات الکترونیکی را با جدیت  بررسی می‌کنیم.

تنهایی با اشاره به لزوم گسترش استارتاپ‌ها در گیلان تصریح کرد: تشکیل جلسات مستمر شورای هماهنگی فناوری اطلاعات و توسعه دولت الکترونیک استان در تعالی استان اثرگذار خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گیلان با درخواست از اعضای شورا برای ارائه راهکار در رابطه با بهبود خدمات الکترونیک بیان کرد: صاحبان اندیشه و فعالان حوزه فناوری اطلاعات راهکارهای خود را به استانداری ارائه دهند تا قدمی مثبت در مسیر توسعه گیلان برداشته شود.

تنهایی به برگزاری نمایشگاه الکامپ اشاره و اظهار کرد: در صورت وجود شرایط لازم، نمایشگاه الکامپ را به‌طور مستقل برگزار می‌کنیم و در غیر این‌صورت در فضایی مستقل نمایشگاه پژوهش و الکامپ به‌طور مشترک در استان برگزار می شود.

 تا اردبیهشت ماه سال گذشته، یک میلیون و ۳۰۰ هزار تلفن در استان نصب شده و گیلان با ۴۱ درصد ضریب نفوذ تلفن ثابت، رتبه هشتم را در کشور دارد. همچنین استان در مدت یاد شده ( اردیبهشت ماه سال ۹۷) در ضریب نفوذ اینترنت، رتبه هفتم کشوری را دارد.ایرنا/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.