تاریخ انتشار : شنبه 12 مرداد 1398 - 12:08
کد خبر : 43249

اقدامی برد – برد در بخش کشاورزی گیلان

اقدامی برد – برد در بخش کشاورزی گیلان

رییس اتحادیه دامداران گیلان گفت: کاه و کلش از مزارع برنج گیلان خریداری می شود.جارستان : استان گیلان ۲۳۸هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و هم اکنون برداشت این محصول در استان در حال انجام است.طبق یک باور غلط برخی از کشاورزان به محض برداشت ساقه های طلایی برنج  اقدام به سوزاندن کاه و کلش می

رییس اتحادیه دامداران گیلان گفت: کاه و کلش از مزارع برنج گیلان خریداری می شود.
جارستان : استان گیلان ۲۳۸هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و هم اکنون برداشت این محصول در استان در حال انجام است.طبق یک باور غلط برخی از کشاورزان به محض برداشت ساقه های طلایی برنج  اقدام به سوزاندن کاه و کلش می کردند اما خوشبختانه اخیرا با اطلاع رسانی های انجام شده این اقدام کاهش یافته است و با فروش کاه و کلش مزارع شان علاوه بر اینکه موجب ارتقای درآمد کشاورزان می شود،  علوفه دامهای استان نیز در فصل زمستان تامین می شود.
عباس یوسفی رییس اتحادیه دامداران گیلان، گفت: شالیکاران برای فروش کاه و کلش مزارع خود می توانند به اتحادیه های دامداران در شهرستان ها مراجعه کنند.
وی از کشاورزان خواست از سوزاندن کاه کلش خودداری کنند و با فروش آن درآمدی مازاد برای خود ایجاد کنند.
یوسفی ادامه داد : کاه و کلش موجود در گیلان برای تامین خوراک دام در استان کافی نیست و هر سال مجبوریم این نهاده را از  دیگر استان ها خریداری کنیم. 
رییس اتحادیه دامداران گیلان تصریح کرد: شالیکاران برای حفظ  کیفیت کاه و کلش، این محصول را به خوبی خشک کرده و قبل از اینکه کپک بزند به اتحادیه های دامداران تحویل دهند.  ایسنا/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.