تاریخ انتشار : یکشنبه 6 مرداد 1398 - 19:55
کد خبر : 43006

مدیرکل موسسات کارآموزی آزاد سازمان آموزش فنی و حرفه ای:٣٠ مرکز یادگیری خدمات فنی و حرفه‌ای در کشور ایجاد می‌شود

مدیرکل موسسات کارآموزی آزاد سازمان آموزش فنی و حرفه ای:٣٠ مرکز یادگیری خدمات فنی و حرفه‌ای در کشور ایجاد می‌شود

مدیرکل موسسات کارآموزی آزاد سازمان آموزش فنی و حرفه ای از ایجاد ٣٠ مرکز تخصصی یادگیری ارائه خدمات فنی و حرفه ای در کشور ایجاد می شود. جارستان : امیر سعید مصباح عصر یکشنبه در جلسه شورای مهارتی در استانداری گیلان افزود: ایجاد و راه اندازی این تعداد مراکز تخصصی یادگیری با رویکرد اشتغال محور،

مدیرکل موسسات کارآموزی آزاد سازمان آموزش فنی و حرفه ای از ایجاد ٣٠ مرکز تخصصی یادگیری ارائه خدمات فنی و حرفه ای در کشور ایجاد می شود.

جارستان : امیر سعید مصباح عصر یکشنبه در جلسه شورای مهارتی در استانداری گیلان افزود: ایجاد و راه اندازی این تعداد مراکز تخصصی یادگیری با رویکرد اشتغال محور، در مدت پنج سال آینده پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر، ١١ هزار و ٧٣۴ آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد داری مجور از سازمان فنی و حرفه ای در کشور مشغول به فعالیت هستند که در رسته های مختلف مهارتی به متقاضیان آموزش ارائه می دهند.

مدیرکل موسسات کارآموزی آزاد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خاطر نشان کرد: نکاتی که در دو سال اخیر در مطالعات به دست آمده، رشد کنترل نشده آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای و نگاه کسب و کار به این آموزشگاه هاست.

وی بیان داشت: نگاه بنگاه آموزشی، تایید صلاحیت فنی و حرفه ای و عمومی است که این نگاه موجب شده بود تا رشد بی رویه این آموزشگاه ها را داشته باشیم، ضمن این که ۸۲ درصد ظرفیت اسمی این آموزشگاه ها بلااستفاده بود.

مصباح با بیان این که در سال ۹۶ ، گیلان تنها از ۱۳ درصد ظرفیت اسمی آموزشگاه ها آزاد استفاده می کرد و ۸۷ درصد از سرمایه گذاری بخش خصوصی هدر رفته بود ، گفت: البته اکنون از ۱۶ درصد ظرفیت اسمی این آموزشگاه استفاده می شود که این تنها مختص به این استان نیست.

وی در خاتمه سخنانش  با اشاره به فعالیت های آموزش فنی و حرفه ای در گیلان تصریح کرد: اقدامات بسیار خوبی در این استان در حوزه مهارت آموزی و تغییر نگرش رخ داده که حاصل نگاه پویا و توام با خوش نظری، نوآوری و تعامل با بخش خصوصی و دستگاه هاست.

در جلسه شورای مهارتی در استانداری گیلان، چهار نفر از فعالان در حوزه ارائه آموزش های مهارتی تجلیل شدند.

۳۱ تیرماه تا ششم مرداد هفته ملی مهارت نام گرفته و ششم مرداد روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.