تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهریور 1395 - 16:48
کد خبر : 4211

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان: نشست پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی در رشت برگزار می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان: نشست پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی در رشت برگزار می‌شود

جارستان-رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت: نشست پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی ۵ تا ۷ مهرماه در رشت برگزار می‌شود. مجید متقی‌طلب شامگاه دوشنبه در نشست خبری در رشت اظهار داشت: نشست پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی ۵ تا ۷ مهرماه در رشت برگزار می‌شود. وی با بیان اینکه دبیرخانه شبکه پارک

جارستان-رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت: نشست پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی ۵ تا ۷ مهرماه در رشت برگزار می‌شود.

مجید متقی‌طلب شامگاه دوشنبه در نشست خبری در رشت اظهار داشت: نشست پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی ۵ تا ۷ مهرماه در رشت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دبیرخانه شبکه پارک علم و فناوری کشور‌های اسلامی در گیلان مستقر است افزود: ارتباطات علمی و فناوری با مراکز دانشگاهی و تولیدی کشور و بحث درباره اقدامات مشترک آینده برای تولید، انتقال و فروش فناوری از مهم‌ترین موضوعات این نشست است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان نشست هفته آینده را یک کارگاه آموزشی برای توانمندسازی مدیران پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی اعلام کرد و گفت: این نشست طبق قرارداد با بانک توسعه اسلامی در واقع مقدمه‌ای برای فعالیت‌های اقتصادی محسوب می‌شود.

متقی‌‌طلب خاطرنشان کرد: ایجاد فن بازار کشورهای اسلامی و ایجاد صندوق سرمایه‌‌گذاری خطرپذیر برای کشورهای اسلامی در نشست مهرماه پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی در رشت اعلام و اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با اشاره به قرارداد سه ساله با بانک توسعه اسلامی خاطرنشان کرد: این قرارداد یک کار مشترک برای توسعه ارتباطات و فناوری کشورهای اسلامی بین پارک علم و فناوری گیلان، علم و فناوری سازمان همکاری‌ های اسلامی(کامستک) و بانک توسعه اسلامی است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان به سالروز ابلاغ سیاست‌‌های کلی علم و فناوری کشور توسط مقام معظم رهبری در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ اشاره کرد و گفت: اولویت همکاری و ارتباطات با کشورهای اسلامی در این ابلاغ مورد تاکید قرار گرفته است.

متقی‌طلب سهم پارک علم و فناوری گیلان در تحقق اقتصاد مقاومتی را موثر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۲۵۰ شرکت، هسته و شرکت مستاجر در قالب شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری مشغول تولید ثروت از علم و فناوری هستند.

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان با بیان اینکه یک پارک علم و فناوری و ۸۹ مرکز رشد در گیلان فعالیت می‌کند گفت: بالغ بر ۱۰۰۰ نفر در این شرکت‌ها مشغول کار هستند که این میزان اشتغال‌زایی و قابلیت ایجاد شغل برای فارغ‌التحصیلان توجه و حمایت بیشتر را می‌طلبد.

وی به نقش پارک علم و فناوری در فرآیند ارائه ایده تا محصول و عملیاتی شدن دستاوردهای پژوهشی اشاره و تصریح کرد: مسئولیت اجرای مراحل اولیه این فرآیند به‌خصوص مرحله ایده برعهده مراکز دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه این مرکز در مرحله ایده، راهکار کانون‌های خلاقیت را دارد افزود: نقش اصلی پارک علم و فناوری از مرحله پژوهش به بعد با حمایت‌های مالی، استقرار و در اختیار گذاشتن کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها آغاز می‌شود.

متقی‌طلب با اشاره به اینکه تبدیل دانایی به دارایی از وظایف اصلی پارک علم و فناوری است خاطرنشان کرد: علاوه بر کانون‌های خلاقیت، دوره‌های پیش رشد، رشد و مرحله ورود به محیط کسب و کار جامعه از جمله مراحل طی شده در این فرآیند است.

وی بین ۷۰ تا ۸۰ درصد ایده‌ها و پژوهش‌های ارائه شده به پارک علم و فناوری استان گیلان را منطبق بر فعالیت‌های کارآفرینی، تولید فناورانه و اهداف تعیین شده در اقتصاد مقاومتی دانست.

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان گسترش همکاری و تعامل با مراکز علمی و فنی معتبر منطقه‌ای و جهانی و تبادل دستاوردهای علمی برای تجاری‌سازی و کاربردی‌تر شدن اقتصاد دانش‌بنیان را از اهداف این مرکز اعلام کرد.

متقی‌طلب خاطرنشان کرد: مراکز علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و تولیدی استان و نهادهای اجرایی با پارک علم و فناوری گیلان در روند تجاری‌سازی ایده‌ها منطبق بر ویژگی‌های اقلیمی و قابلیت‌های منطقه‌ای همکاری می‌کنند.

تسنیم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.