تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 تیر 1398 - 9:32
کد خبر : 42102

نمایشگاه تاریخ محلی گیلان؛ اقدامی برای احیای خرده فرهنگ ها

نمایشگاه تاریخ محلی گیلان؛ اقدامی برای احیای خرده فرهنگ ها

معاون رئیس جمهور، ضمن تقدیر از مدیریت کتابخانه ملی به دلیل توجه به خورده فرهنگ‌ها و احیای فرهنگ محلی، گفت: احیای خرده فرهنگ‌ها اقدامی بسیار شایسته است و باید از برگزارکنندگان آن تقدیر کرد. محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از نمایشگاه تاریخ محلی گیلان که در کتابخانه ملی ایران در حال برگزاری است، ضمن تقدیر

معاون رئیس جمهور، ضمن تقدیر از مدیریت کتابخانه ملی به دلیل توجه به خورده فرهنگ‌ها و احیای فرهنگ محلی، گفت: احیای خرده فرهنگ‌ها اقدامی بسیار شایسته است و باید از برگزارکنندگان آن تقدیر کرد.

محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از نمایشگاه تاریخ محلی گیلان که در کتابخانه ملی ایران در حال برگزاری است، ضمن تقدیر از مدیریت کتابخانه ملی به دلیل توجه به خرده فرهنگ‌ها و احیای فرهنگ محلی، گفت: احیای خرده فرهنگ‌ها اقدامی بسیار شایسته است و باید از برگزارکنندگان آن تقدیر کرد.

وی توجه به فرهنگ محلی و اقوام را مستلزم نگرش از دو بعد محلی و ملی برشمرد و افزود: از نگاه محلی، توجه ویژه به فرهنگ‌های مناطق مختلف در کنار و متن فرهنگ ملی جای دارد، اما نگرش بعدی مربوط به فرهنگ ملی می‌شود که تلفیق و ترکیبی از تمام فرهنگ‌هایی است که در مناطق مختلف کشور می‌درخشند.

معاون رئیس جمهور ضمن ابراز تاسف از عدم مهیا شدن شرایط حضور در آیین افتتاح نمایشگاه تاریخ محلی گیلان، ادامه داد: در اولین زمان ممکن تلاش خود را کردم تا در این نمایشگاه حاضر شوم. در این نمایشگاه فرهنگ غنی ایران به نحو شایسته و اما به اندازه بضاعت ارائه شده است.

نوبخت تصریح کرد: بخشی از این فرهنگ به سن و سال ما گواهی می‌دهد و از این رو احساس نوستالژی را تقویت می‌کند و بخش دیگر آن مربوط به تاریخ کهن است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن قدردانی از ژاله حساس خواه، رئیس کتابخانه ملی استان گیلان به دلیل توجه ویژه به فرهنگ گیلانی در کنار سایر مسئولیت‌ها، اضافه کرد: امید است در ادامه شاهد برپایی نمایشگاه‌های این‌ چنینی باشیم و در نهایت با جمع‌بندی و در کنار هم قرار گرفتن نمایشگاه‌ها فرهنگ غنی گیلان برای نسل امروز بازگو شود.

معاون رئیس جمهور ضمن دریافت نشان هفته گیلان از این نشان به عنوان مدال افتخار یاد کرد.

در ادامه بازدید نوبخت از نمایشگاه تاریخ محلی گیلان، موزه کتاب و میراث مستند و نسخ خطی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، سکه مخصوص نمایشگاه و آلبوم تمبر اختصاصی هفته گیلان از سوی رئیس کتابخانه ملی استان گیلان به وی اهدا شد.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه محلی استان گیلان با عنوان «گیلان قلمروی سبزآبی ایران» از ۲۲ لغایت ۳۱ تیرماه امسال در موزه کتاب و میراث مستند کتابخانه ملی در تهران برپاست

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.