تاریخ انتشار : دوشنبه 17 تیر 1398 - 9:38
کد خبر : 41299

خط انتقال آب رودخانه آق چای به تصفیه خانه آستارا تکمیل شد

خط انتقال آب رودخانه آق چای به تصفیه خانه آستارا تکمیل شد

شرکت آب و فاضلاب شهری آستارا با اجرا و تکمیل طرح انتقال آب رودخانه آق چای به تصفیه خانه بهارستان، شبکه توزیع آب را در این شهر گردشگرپذیر تقویت کرد.

جارستان:

علی رضا ملکی نژاد مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری آستارا عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آب شهر آستارا اکنون از رودخانه بهارستان و تصفیه خانه ای به همان نام تامین می شود و بهره برداری آزمایشی از طرح انتقال آب آق چای به تصفیه خانه، ظرف چند روز آینده آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به تبخیر و کاهش آب رودخانه بهارستان در تابستان، توان تولید تصفیه خانه ا ز ۲۱۰ لیتر در ثانیه به ۱۲۰ تا ۱۵۰ لیتر در ثانیه کاهش می یابد، اما با بهره برداری از طرح انتقال آب آق چای، میزان تولید تصفیه خانه آب به ۲۵۰ لیتر در ثانیه افزایش خواهد یافت.

رودخانه آق چای از ارتفاعات آسپینه و آلادیزگاه نمین سرچشمه گرفته و به موازات رودخانه بهارستان جریان می یابد و بعد از تلاقی با رودخانه مرزی آستارا چای، به دریای خزر می ریزد.

مدیر شبکه آب و فاضلاب شهری آستارا افزود: عملیات انتقال آب از رودخانه آق چای به تصفیه خانه بهارستان از سال ۹۶ آغاز شده بود و تاکنون برای اجرای چهار و نیم کیلومتر خط انتقال و ساخت یک ایستگاه پمپاژ و آبگیر، ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

ملکی نژاد افزود: هزینه تولید هر لیتر آب، ۱۰ هزار ریال و بهای عرضه آن در شهر، چهار هزار ریال و در روستاها حدود ۱۵ هزار ریال است و با توجه به این شرایط، به مشترکان توصیه می شود مصارف خود را مدیریت کنند.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری آستارا گفت: ۱۳ روستای این شهرستان از آب شهر استفاده می‌کنند و نزولات آسمانی باعث سیراب شدن اراضی کشاورزی، کاهش مصرف آب در روستاها و تثبیت شبکه توزیع آن در شهر می شود.

او بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب شهری آستارا ۳۳ هزار مشترک دارد و استاندارد مصرف آب روزانه هر فرد در جهان ۱۲۰ لیتر، در ایران ۱۵۰ و در آستارا ۱۸۰ لیتر است و انتظار داریم مشترکان با رعایت مصرف بهینه، ما را در تامین و توزیع آب پایدار به خصوص در روزهای پر مسافر یاری کنند.

شهرستان گردشگرپذیر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.