تاریخ انتشار : یکشنبه 16 تیر 1398 - 9:50
کد خبر : 41154

استفاده هوشمندانه از برق ، هزینه کمتر محیط زیست سالم تر

استفاده هوشمندانه از برق ، هزینه کمتر محیط زیست سالم تر

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: مدیریت مصرف برق نه به معنای محدود کردن مصرف آن، بلکه استفاده هوشمندانه از این انرژی است.

جارستان:

عظیم بلبل آبادی روز شنبه در جلسه کارگروه تخصصی انرژی و آب پدافند غیر عامل استان در رشت اظهار داشت: استفاده بهینه از انرژی برق مسئله ای فرا ملی بوده و تمامی کشورهای جهان به آن می پردازند و این نشان دهنده اهمیت بالای مدیریت مصرف انرژی می باشد.
وی افزود: کشورهای صنعتی و پیشرفته جهان که از تکنولوژی بالا و محدودیت کمتری از نظر تامین منابع مالی رو به رو هستند نگاه ویژه ای به مدیریت مصرف انرژی دارند.
وی به بعد زیست محیطی مدیریت مصرف انرژی اشاره و بیان کرد: چنانچه مدیریت مصرف انرژی فرهنگ سازی و نهادینه شود، از نظر زیست محیطی اقدام بزرگ و مهمی انجام داده ایم و در کاهش آلاینده های زیست محیطی به مقدار زیادی سهیم خواهید بود.
وی با اشاره به اینکه هدف از مدیریت مصرف انرژی برق، محدود کردن مصرف برق نیست، اضافه کرد: هدف از مدیریت مصرف انرژی برق، استفاده هوشمندانه از آن است و با اقدامات ساده و ابتدایی می توان به آن پرداخت.

به گفته بلبل آبادی؛ تنظیم دمای کولر بر روی ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتیگراد، خاموش کردن لامپ هایی که مورد نیاز نمی باشند، پرهیز از استفاده همزمان وسایل برقی پر مصرف
از جمله راهکارهای بسیار ساده جهت اجرای مدیریت مصرف انرژی برق است.

شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک دارد که از این مقدار حدود ۷۸ درصد را مشترکین خانگی تشکیل می دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.