تاریخ انتشار : شنبه 15 تیر 1398 - 13:54
کد خبر : 41081

سه خبر کوتاه از گیلان

سه خبر کوتاه از گیلان

اسکان ۷۸ هزار و ۲۱ نفر روز مسافر تابستانی در مدارس استان، اجرای طرح فصل رویش برای دانش آموزان گیلان و معرفی سرپرست شبکه بهداشت و درمان رضوانشهر سه خبر کوتاه است.

جارستان:

محمد یزدانی رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش گیلان روز شنبه با اعلام اسکان ۷۸ هزار و ۲۱ نفر روز مسافر تابستانی در مدارس استان گفت: این تعداد مسافر فرهنگی از بیست و هشتم خردادماه گذشته تا امروز (پانزدهم تیرماه) در واحدهای آموزشی اقامت کردند.

وی اظهار داشت: در این مدت ۲۶ هزار و هفت نفر در قالب هفت هزار و ۲۲۴ خانواده در واحدهای آموزشی ویژه اسکان مسافران تابستانی در استان گیلان پذیرش و اسکان شدند.

۱۸۶ مدرسه برای اسکان مسافران فرهنگی کشور در تابستان آماده شده است.

۱۱ مرکز رفاهی دارای ۱۴۸ سوئیت با ظرفیت ۵۲۳ تخت و سه اردوگاه فرهنگی و تربیتی در شهرهای رضوانشهر، فومن و انزلی با ظرفیت ۵۲۳ تخت میزبان مسافران فرهنگی در تابستان امسال است.

تابستان پارسال، ۶۲ هزار و ۳۴۲ خانواده به تعداد ۲۲۴ هزار و ۴۳۲ نفر از مراکز تحت پوشش ستاد اسکان آموزش و پرورش استان گیلان بهره مند شدند.

اجرای طرح فصل رویش برای دانش آموزان گیلان

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گیلان روز شنبه درباره اجرای این طرح به خبرنگار ایرنا بیان داشت: همزمان با آغاز فصل تابستان طرح فصل رویش به منظور فعال سازی و توانمندسازی نیروها از سوی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان به اجرا درآمد.

یاسر تقوی افزود: ارتقای سطح تشکیلاتی، مهارتی و معرفتی مورد نیار اعضا، انگیزه و انسجام بخشی در آموزش تشکیلاتی و تخصصی، ایجاد بستری برای رسیدن به اخوت ایمانی و تعلق تشکیلاتی بین اعضا از اهداف اجرای طرح رویش است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش‌های تشکیلاتی طرح فصل رویش شامل دو بخش عمومی و اختصاصی است، اظهار داشت: در بخش عمومی دانش آموزان به فراگیری آموزش‌های ناظر به مفهوم کار تشکیلاتی، اصول و مبانی کار تشکیلاتی و تجربه‌های موفق در این نوع کار می‌پردازند.

به گفته تقوی؛ در بخش اختصاصی این طرح نیز آموزش‌های تشکیلاتی خاص ناظر به اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان شامل سیاست‌ها، مأموریت‌های تشکل، آشنایی با برنامه‌ها، شرح وظایف و ساختار این اتحادیه به دانش آموزان ارائه می‌شود.

استان گیلان دارای بیش از ۳۹۱ هزار دانش آموز است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان رضوانشهر معرفی شد

با حضور محمدعباسی کاکرودی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از سید رشید میرفلاح قدردانی و هوشمند عزیزی نژاد به عنوان سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان رضوانشهر معرفی شد.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.