تاریخ انتشار : شنبه 15 تیر 1398 - 13:37
کد خبر : 41071

حمایت از تولیدکنندگان عدس و لوبیا در گیلان

حمایت از تولیدکنندگان عدس و لوبیا در گیلان

جارستان: رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: امسال ۲هزار و ۴۷۰تن عدس، از ۲هزار و ۶۰۰هکتار زمین کشاورزی برداشت شد. علی درجانی در گفت و گو با ایسنا-منطقه گیلان، با اشاره به زمان پایان برداشت عدس در گیلان گفت: در سال جاری حدود یک هزار و ۷۳۰ بهره بردار به کشت این محصول پرداختند. وی

جارستان:

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: امسال ۲هزار و ۴۷۰تن عدس، از ۲هزار و ۶۰۰هکتار زمین کشاورزی برداشت شد.

علی درجانی در گفت و گو با ایسنا-منطقه گیلان، با اشاره به زمان پایان برداشت عدس در گیلان گفت: در سال جاری حدود یک هزار و ۷۳۰ بهره بردار به کشت این محصول پرداختند.

وی افزود: کشاورزان این استان امسال ۲هزار و ۴۷۰تن عدس، از ۲هزار و ۶۰۰هکتار زمین کشاورزی برداشت کردند.

درجانی با بیان اینکه عدس کاران گیلان با برداشت محصولشان ۲۲۰میلیارد ریال درآمد کسب کردند، تصریح کرد: شهرستانهای سیاهکل و املش از مناطق عمده تولید عدس در استان هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه کشت حبوباتی چون عدس و لوبیا منجر به افزایش درآمد خانوارهای روستایی می شود، تصریح کرد: امسال برنامه داریم کشت حبوبات به خصوص لوبیا را در استان افزایش دهیم.

وی گفت: در کنار افزایش تولید لوبیا باید بسته بندی این محصولات نیز مورد توجه قرار گیرد تا ارزش افزوده تولید این محصولات به کشاورزان برگردد.

درجانی ادامه داد: در حال حاضر سرمایه گذاران بخش کشاورزی استان را به سمت بسته بندی محصولات کشاورزی از جمله حبوبات و صیفی جات سوق داده ایم تا فروش این محصولات روند مطلوب تری به خود بگیرد.

وی گفت: یکی از موضوعات مهمی که در روستاها دنبال می شود، اعطا تسهیلات به زنان روستایی است تا با خرید دستگاه های کوچک بسته بندی بتوانند محصولات کشت دوم از جمله حبوبات را پس از برداشت بسته بندی و سپس روانه بازار کنند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.