تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 تیر 1398 - 12:45
کد خبر : 40898

آلاچیق متحرک در دریاچه گیسوم تالش بهره برداری شد

آلاچیق متحرک در دریاچه گیسوم تالش بهره برداری شد

آلاچیق متحرک موسوم به طرح گردشگری دریاچه گیسوم تالش، به منظور رونق توریسم در این شهرستان با حضور مسئولان محلی به بهره برداری رسید.

جارستان:

فرماندار تالش در آئین افتتاح این طرح، ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان را از سرمایه‌های اقتصادی و زمینه ساز توسعه دانست و بر استفاده بهینه از قابلیت‌های گردشگرپذیر تالش برای رونق صنعت توریسم تاکید کرد.

سید عیسی مهدوی گفت: تالش از حدود ۹۳ کیلومتر نوار ساحلی برخوردار است و باید از این ظرفیت مهم و زیبا، به نحو شایسته برای توسه و عمران شهرستان و جذب گردشگر استفاده شود.

آلاچیق متحرک یا طرح گردشگری دریایی در گیسوم تالش با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا شده است و به گفته مجری و سرمایه گذار آن، از چهار و نیم متر طول و عرض، یکهزار و ۶۰۰ کیلوگرم وزن و ظرفیت حمل ۱۰ مسافر برخوردار است و با موتور چهار زمانه دارای ۲۵ اسب بخار قدرت و با سیستم فرمان و ریموت کنترل کار می‌کند.
جنس بدنه آلاچیق از چوب و با اتصالات فولاد ضد زنگ محکم شده و از تجهیزات ایمنی برخوردار است و در آب‌های حفاظت شده در فاصله کمتر از دو مایلی ساحل دریای خزر حرکت خواهد کرد.

طرح ساحلی گیسوم، یکی از هشت طرح سالمسازی دریا در ۹۳ کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر در شهرستان تالش است و به علت تلاقی جنگل و دریا و چشم اندازهای بدیع، از شهرت زیادی برخوردار بوده و مسافران و گردشگران زیادی را از داخل و خارج کشور جذب می کند.

شهرستان گردشگرپذیر تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.