تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 تیر 1398 - 12:07
کد خبر : 40777

تقدیر دفتر تحقیقات شرکت برق گیلان از مبتکر آستارایی

تقدیر دفتر تحقیقات شرکت برق گیلان از مبتکر آستارایی

دفتر تحقیقات شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از پیمان میرزایی مبتکر آستارایی سازنده دستگاه عیب یاب مقره و اتصالات سست، تقدیر کرد.

جارستان:دفتر تحقیقات شرکت توزیع نیروی برق گیلان در زمستان گذشته، دستگاه عیب یاب مقره و اتصالات سست برق ساخته شده توسط مهندس میرزایی کارمند اداره برق آستارا را جهت سنجش عملکرد میدانی، پذیرش و ۲۰ میلیون ریال برای ساخت و ارائه یک نمونه از دستگاه، به سازنده آن مساعدت کرده بود.

به تازگی دفتر تحقیقات شرکت برق گیلان به پاس حرکت این مبتکر جوان در مسیر تحقق هدف‌های علمی و متعالی این دفتر و طراحی و ساخت دستگاه عیب یاب، از او قدردانی کرده است.

میرزایی سازنده دستگاه عیب یاب روز چهارشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آستارا و با ارائه اسناد و مدارک مربوطه گفت: دستگاه عیب یاب مقره و اتصالات سست، ۸۰۰ تا ۸۵۰ گرم وزن دارد و برای ساخت آن ظرف یک سال، ۳۰ میلیون ریال از حقوق خودم و ۲۰ میلیون ریال از محل مساعدت دفتر تحقیقات شرکت برق گیلان هزینه کرده‌ام.

وی اظهار کرد: امکان شنیدن صدای فراصوت، مشاهده امواج و الکترون‌های پرتاب شده از محل اتصال در مانیتور، تفکیک خطاها، تخمین عمر تجهیزات برق، قابلیت افزایش حساسیت و آشکارسازی محل اتصال، تشخیص نقطه موضعی خطا از داخل ماشین در حال حرکت و رفع خطر تلفات جانی از مزایای دستگاه عیب یاب است.

وی ادامه داد: قیمت نوع خارجی آن بیش از ۸۰۰ میلیون ریال و بهای نمونه داخلی آن بیش از ۴۰۰ میلیون ریال و وزن انواع خارجی آن سنگین است در صورتی که بهای تمام شده دستگاه من، ۵۰ میلیون ریال و وزن آن نیز بسیار سبک تر است.

میرزایی دقت عمل، نبود خطا و استفاده از بالانس و لیزر جهت هدفگیری و تمییز خطاهای ریز اتصالات برق را از مزایای دیگر دستگاه عیب یاب خود نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی و داخلی اعلام کرد.

سازنده عیب یاب اتصالات برق گفت: صفر تا صد این دستگاه را با همکاری دوستم داریوش وصالی در آستارا طراحی و ساخته‌ام و در این راستا از حمایت‌های مرکز رشد واحدهای فناور این شهرستان بهره مند شده‌ام.

میرزایی افزود: با حمایت مسئولان امر برای ثبت نهایی و تولید انبوه این وسیله اقدام خواهم کرد و با توجه به مرزی بودن آستارا، امکان بازاریابی در خارج، صادرات و ارزآوری با آن وجود دارد.

او ادامه داد: یک شرکت وارد کننده دوربین‌های گرما نگار برق، خواستار خرید ۱۰ نمونه از دستگاه عیب یاب و توزیع آنها به شرکت‌های اقماری خود شده است و شرکت برق منطقه‌ای یکی از استان‌ها نیز تولید انبوه این وسیله را در استان خود متقاضی شده است.

سازنده دستگاه عیب یاب اتصالات برق بیان کرد: کارت حافظه، مانیتور و میکرو آی سی از قسمت‌های اصلی این دستگاه است و برای قاب آن از قاب وسیله‌ای دیگر استفاده کرده‌ام و باید قاب این وسیله با تزریق نایلون و بسیار شکیل، طراحی و ساخته شود و برای این امر به حمایت مسئولان نیازمندم.

میرزایی افزود: باطری دستگاه عیب یاب ظرف ۶ ساعت شارژ و به مدت ۱۸ ساعت استفاده می‌شود و از قابلیت فراصوت این دستگاه می‌توان برای تشخیص محل نشتی لوله‌های گاز نیز استفاده و خطرات احتمالی را رفع کرد.

پیمان میرزایی متولد ۱۳۵۹ است و تاکنون دستگاه‌ها و وسایلی نظیر فاز متر کنترل از راه دور، فاز متر از روی کابل و عیب یاب کابل زمینی را طراحی و ساخته‌است. وی با قدردانی از توجه و پشتیبانی شرکت توزیع نیروی برق گیلان گفت: با توجه به تأسیس یک شرکت دانش بنیان امیدوارم بیش از گذشته در مسیر نوآوری و اختراع گام بر دارم.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.