تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 تیر 1398 - 9:56
کد خبر : 40711

طرح‌های اشتغال‌زای روستایی موجب صیانت از هویت روستا شود

طرح‌های اشتغال‌زای روستایی موجب صیانت از هویت روستا شود

سرپرست اداره‌کل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان تاکید کرد که طرح‌های اشتغال‌زای روستایی باید موجب صیانت از هویت روستا شود.

جارستان:یونس رنجکش عصر سه شنبه در کمیته فنی اشتغال پایدار روستایی استان گیلان در رشت افزود: پرداخت تسهیلات به متقاضیان اشتغال در روستاها باید با ماهیت روستا همخوانی داشته و موجب اشتغال، رفاه و جلوگیری از مهاجرت‌ها شود.

وی اظهار داشت: حمایت از سرمایه‌گذاران در اولویت دولت برای توسعه روستاهاست و در گیلان هم با توجه به سیاست‌های استانداری باید تلاش کنیم تا به نحو شایسته با در نظر گرفتن ضوابط و قوانین حمایتی موانع پیش پای سرمایه‌گذاری‌ها برداشته شود.

رنجکش ادامه داد: کار کمیته فنی بسیار حساس و تخصصی است و باید در این کمیته موضوعات و درخواست‌ها دقیق و به‌صورت کارشناسی بررسی شود تا بتوانیم نتایج مطلوبی در پرداخت تسهیلات و اجرای طرح‌ها داشته باشیم.

سرپرست اداره‌کل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان یاد آور شد: در این جلسه ۴۷ پرونده در زمینه استفاده از تسهیلات روستایی و فراگیر بررسی و تعیین تکلیف شد.

طبق اظهار یوسف پورواجد معاون صندوق کارآفرینی امید استان گیلان؛ سال گذشته ۴۹۳ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال تسهیلات اشتغال به متقاضیان پرداخت شد که از مجموع تسهیلات پرداختی، ۳۵۰ میلیارد ریال مربوط به طرح های اشتغال روستایی بوده است و این صندوق برای نخستین بار به طرح های اشتغال در روستاهای گیلان تسهیلات پرداخت کرد.

طرح های بوم گردی، دامداری، زنبورداری، پرورش مرغ بومی، باغداری، پرورش ماهیان سردابی و گرمابی با تسهیلات صندوق کارآفرینی امید استان در روستاها اجرا شده و بیشترین دریافت تسهیلات در شهرستان های رشت، صومعه سرا، آستارا و رودبار بوده است.

اصغر نورالله زاده مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید نیز روز گذشته در حاشیه افتتاح دو طرح فرآوری محصولات باغی شاهرود گفت: که امسال بین ۱۶ تا ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای کسب و کارهای روستایی و عشایری پرداخت می شود. وی خاطرنشان کرده که وام‌های اشتغال روستایی از ۱۰۰ میلیون تا ۴۰ میلیارد ریال است که برای ضمانت آن نیز می‌توانند از محل اجرای طرح تا زمین‌ها و محل‌های روستایی، اموال منقول و حتی وسایل کشاورزی مانند کمباین و تراکتور هم استفاده کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.