تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 تیر 1398 - 9:37
کد خبر : 40700

انتظار گیلانیان از دولت دوازدهم؛ انتصاب استاندار بومی و متخصص

انتظار گیلانیان از دولت دوازدهم؛ انتصاب استاندار بومی و متخصص

جارستان: تقریباً ۲ سال قبل بود که با انتصاب محمدعلی نجفی استاندار اسبق گیلان به عنوان استاندار البرز بحث ها در خصوص ویژگی ها و شرایط استاندار مطلوب در گیلان موضوع داغ محافل سیاسی بود و در شرایطی که گروه های مختلف سیاسی به حامیان دولت هریک از یکی از گزینه های بومی را به

جارستان:

تقریباً ۲ سال قبل بود که با انتصاب محمدعلی نجفی استاندار اسبق گیلان به عنوان استاندار البرز بحث ها در خصوص ویژگی ها و شرایط استاندار مطلوب در گیلان موضوع داغ محافل سیاسی بود و در شرایطی که گروه های مختلف سیاسی به حامیان دولت هریک از یکی از گزینه های بومی را به عنوان استاندار مطلوب خود معرفی کردند، وزارت کشور دولت دوازدهم در تصمیمی که انتظار آن می رفت تصمیم به انتصاب مصطفی سالاری به عنوان یک گزینه غیربومی گرفت، انتصابی که در آن روزها با استقبال بسیار محدودی مواجه شد. اگرچه بعدتر بسیاری از مخالفین آن روزهای سالاری در تلاش برای نزدیک شدن به وی هریک به نحوی گوی سبقت را از یکدیگر ربودند.

کرسی استانداری گیلان این روزها باردیگر محل بحث و بررسی محافل سیاسی استان است، با رفتن سالاری به تامین اجتماعی، رسانه های استان هر چند روز یک بار خبر از حضور برخی افراد در میان گزینه های احتمالی تصدی کرسی استانداری می دهند. اما فارغ از برخی خبرسازی ها استاندار مطلوب گیلان باید حائز چه شرایط و ویژگی هایی باشد؟

همواره در بحث های کارشناسی این مساله مطرح می شود که استان گیلان علیرغم ظاهر سرسبز آن از محرومیت های فراوانی رنج می برد، محرومیت و عقب ماندگی‌ای که خود را زیر سایه نعمات خدادادی طبیعی پنهان کرده است، پس بیراه نیست اگر بگوییم استان گیلان این روزها بیش از هر فرد دیگری به یک استاندار بومی نیاز دارد. فردی که این استان را به خوبی بشناسد و از معضلات موجود در عرصه های مختلف استان مانند گروه های مختلف کشاورزان اعم از چایکاران، برنج‌کاران، باغداران مرکبات و نوغانداران شناخت و اطلاع کافی داشته باشد. همچنین استاندار آینده باید با مشکلات متنوع موجود درخصوص صنایع موجود در گیلان که بسیاری از آن روزگار بدی را سپری می کنند آشنا بوده و برای آن ها چاره اندیشی کند.

سایر معضلات و مشکلات موجود در استان مانند مغفول ماندن صنعت توریسم، معضلات محیط زیستی، بحران زباله و پسماند، آمار بیکاری و بحران های حال از آن نیز باید در دستور کار و اولویت آینده گیلان باشد، از این رو بی جهت نیست گیلانیان از دولت دوازدهم انتظار انتصاب یک استاندار بومی را داشته باشند که حل معضلات و مشکلات متنوع این استان به دست یکی از فرزندان آن سپرده شود.

از سوی دیگر مردم گیلان طی سالیان متمادی از عدم حضور چهره های توانمند این استان در عرصه های مدیریتی کشوری گلایه مند هستند، حال با توجه به این نکته که گیلانیان در میان استان های برتر رای دهنده به دولت تدبیر و امید در جایگاه سوم قرار گرفتند، انتظار می رود دولت تدبیر و امید که در سال ۹۶ با بی توجهی به خواست عمومی مردم گیلان و گروه های مختلف سیاسی یک استاندار غیر بومی را راهی استان کرد که دوران مدیریت وی حتی به دو سال نیز نرسید این بار بدعهدی گذشته را جبران نموده و خواست مردم گیلان را به اجرا بگذارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.