تاریخ انتشار : سه شنبه 11 تیر 1398 - 9:55
کد خبر : 40631

شهروندان از استقرار در حریم رودخانه ها بپرهیزند

شهروندان از استقرار در حریم رودخانه ها بپرهیزند

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر تداوم بارندگی ها تا صبح فردا ( سه شنبه) ، به شهروندان و گردشگران توصیه کرد که از استقرار و تردد در مسیل کانال های آب و حریم رودخانه ها بپرهیزند.

جارستان:رضا اسلامی روز دوشنبه افزود: شهروندان همچنین از استقرار در زیر درختان، بناهای فرسوده و داربست ها خودداری کنند ضمن آنکه هنگام وقوع رعد و برق در نواحی مرتفع و فضای باز قرار نگیرند.

وی با بیان اینکه تا کنون گزارشی از خسارت های بارندگی در استان دریافت نشده، تصریح کرد: در غرب استان مشکلی نداریم و در شرق نیز فقط آبگرفتگی جزئی و بدون خسارت در شهرستان لنگرود گزارش شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سیلاب نداریم اما در چنین وضعیت جوی، لازم است شهروندان همواره احتیاط کنند و از قرار گرفتن در حریم رودخانه ها و مسیل سیلاب ها بپرهیزند چرا که خطر آبگرفتگی و سیلاب های آنی در استان وجود دارد.

براساس گزارش اداره کل هواشناسی گیلان؛ بدلیل ماهیت بارندگی ه ا (رگبار باران و بارش شدید)، آبگرفتگی، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها بویژه مناطق مرکزی و شرقی دور از انتظار نیست.

طی شبانه روز گذشته (از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه دیروز تا ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه امروز) بیشترین بارش باران مربوط به لاهیجان با ۹۳ میلیمتر بوده و در شهرهای رودسر ۸۶ میلیمتر، رشت ۸۴ میلیمتر، انزلی ۷۰ میلیمتر و فومن ۶۴ میلیمتر باران باریده و در منجیل و رودبار کمتر از یک میلیمتر بارش ثبت شده است.

آسمان امروز گیلان ابری و مه آلود، بارندگی و وزش باد (پاره ای نقاط شدید بویژه مناطق شرقی و مرکزی) اواخر وقت غرب استان کاهش ابر، دامنه های جنوبی نیمه ابری تا ابری، بعضی ساعت ها بارندگی، وزش باد (گاهی شدید یا خیلی شدید) پیش بینی شده و برای فردا نیز آسمان استان قسمتی ابری تا ابری، بعضی نقاط بارندگی و وزش باد، بتدریج کاهش ابر خواهد بود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.