تاریخ انتشار : سه شنبه 11 تیر 1398 - 9:31
کد خبر : 40620

آغاز المپیاد مهارت های امدادی دادرسان هلال احمر در گیلان

آغاز المپیاد مهارت های امدادی دادرسان هلال احمر در گیلان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: المپیاد مهارت های امدادی دادرسان جمعیت هلال احمر گیلان ویژه دختران و پسران از امروز آغاز شد. به گزارش ایسنا-منطقه گیلان،مهدی ولی پور گفت : ۳۴ تیم از دانش آموزان مدارس دخترانه و پسرانه استان به تعداد ۴۷۶ نفر (۲۳۸ دختر و ۲۳۸ پسر ) در دو روز متوالی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: المپیاد مهارت های امدادی دادرسان جمعیت هلال احمر گیلان ویژه دختران و پسران از امروز آغاز شد.

به گزارش ایسنا-منطقه گیلان،مهدی ولی پور گفت : ۳۴ تیم از دانش آموزان مدارس دخترانه و پسرانه استان به تعداد ۴۷۶ نفر (۲۳۸ دختر و ۲۳۸ پسر ) در دو روز متوالی امروز ویژه دختران و فردا ویژه پسران در این المپیاد رقابت می کنند.

وی ادامه داد: دانش آموزان در مباحث اسکان و تخلیه اضطراری، حمل مصدوم، احیای قلبی ریوی (CPR) ، پانسمان، آتل بندی، اطفای حریق، حمل بک برد روی دست، با هم به رقابت می پردازند.

ولی پور افزود: با اجرای طرح دادرس «دانش‌آموز آماده در روزهای سخت» دانش آموزان مدارس در مسابقات” المپیاد مهارت های امدادی دادرسان هلال احمر “در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری با هم رقابت می کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲۴ کانون دانش آموزی هلال احمر در مدارس استان(طرح دادرس) دایر است، گفت: در مسابقات طرح دادرس از هر مدرسه یک تیم به تعداد  ۱۴ نفر در این مسابقات شرکت دارند.

ولی پور، هدف از اجرای طرح دادرس (دانش آموزان آماده در روزهای سخت ) را افرایش سطح ایمنی و کاهش خطر پذیری ناشی از حوادث در مدارس، استفاده از ظرفیت های بالای آموزش و پرورش در بحث نیروی انسانی و فضای آموزشی جهت تربیت نیروهای متخصص ، توسعه و ترویج فرهنگ خود امدادی و سازماندهی تیم های مدیریت بحران شامل دانش آموزان و ظرفیت سازی برای پاسخگویی و مقابله مناسب در زمان وقوع حوادث عنوان کرد.

وی گفت: در پایان این مسابقات  یک تیم دختر و یک تیم پسر (هر تیم شامل یک مربی و ۱۴ دانش آموز) به مرحله کشوری راه می یابند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.