تاریخ انتشار : دوشنبه 10 تیر 1398 - 13:21
کد خبر : 40577

دستگاه قضا باید پیشگیری درون‌زا داشته باشد/ لزوم مبارزه محاکم قضایی با زدوبندها

دستگاه قضا باید پیشگیری درون‌زا داشته باشد/ لزوم مبارزه محاکم قضایی با زدوبندها

جارستان:نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه دستگاه قضا با تمام زوایای زندگی مراجعه کنندگان سروکار دارد، اظهار کرد: دستگاه قضا باید پیشگیری درون زا داشته باشد و این امر نیازمند نظارت است . به گزارش ایسنا-منطقه گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز از شعبه های مجتمع دادگاه های حقوقی شهر رشت واقع

جارستان:نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه دستگاه قضا با تمام زوایای زندگی مراجعه کنندگان سروکار دارد، اظهار کرد: دستگاه قضا باید پیشگیری درون زا داشته باشد و این امر نیازمند نظارت است .

به گزارش ایسنا-منطقه گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز از شعبه های مجتمع دادگاه های حقوقی شهر رشت واقع در (چله خانه) بازدید کرد .

وی در جریان بازدید مذکور با اشاره به اینکه بیش از نیمی از جمعیت شهر رشت با محاکم قضایی سروکار دارند اظهار کرد: این امر نشان می دهد سبک زندگی فرهنگی جامعه فاجعه بار است و در بعضی از مسائل شاهد بعضی لجام گسیختگی ها هستیم .

امام جمعه رشت با بیان اینکه قضاوت امری سخت است، تصریح کرد: قضات با مردم در ارتباط هستند و این موضوع دشواری کار دادگاه ها را نشان می دهد.

فلاحتی در ادامه بر مبارزه با زدوبندها تاکید کرد و گفت: بعضی از نمایندگان مجلس با زدوبند مجوز احداث یک واحد کمپوست را گرفتند و می خواستند این شرکت را راه اندازی کنند .

وی با اشاره به اینکه می خواستند کارخانه آسفالت را در کنار کارخانه آرد راه اندازی کنند، بیان کرد: ورود دستگاه قضا در موارد مذکور حائز اهمیت است .

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین به حادثه خمام اشاره کرد و یادآور شد: بیشترین نقش تربیتی به عهده خانواده هاست اما مردم بالاترین انتظار مبنی بر جلوگیری از بی بندوباری ها را از مسئولان دارند .

فلاحتی با بیان اینکه مردان ما امروز محجبه تر از زنان جامعه هستند، خاطرنشان کرد: می خواهیم به مردم آموزش دهیم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه داشته باشند .

وی با قدردانی از دستگاه قضا مبنی براینکه در موضوع پیشگیری ورود کرده است، یادآور شد: پیشگیری از مسئولیت های روحانیت، آموزش و پرورش و دستگاه های فرهنگی محسوب می شود و دستگاه قضا به کمک نهادهای متولی فرهنگ جامعه آمده است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه دستگاه قضا با تمام زوایای زندگی مراجعه کنندگان سروکار دارد، اظهار کرد: دستگاه قضا باید پیشگیری درون زا داشته باشد و این امر نیازمند نظارت است.

فلاحتی، آموزش مسائل فرهنگی از مهدکودک ها و پیش دبستانی ها را اثرگذار دانست و افزود: دانشگاه ها مکانی برای فعالیت های فرهنگی محسوب می شود ضمن اینکه مساجد بهترین جایگاه برای فعالیت های فرهنگی است .

وی از پخش اذان صبح در ۳۰ مسجد رشت خبر داد و بیان کرد: اذان و نماز فرهنگ است و باید روی این مسائل کار شود .

ورود ماهانه ۵ هزار پرونده به محاکم قضایی شهر رشت

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب رشت نیز در جریان بازدید مذکور گفت: تعداد ۳۶ شعبه دادگاه با ۳۸ نفر قاضی در محاکم قضایی شهر رشت به پرونده ها رسیدگی می کنند .

مهرداد دارسرایی به وجود ۱۳ شعبه در موضوع کیفری و جزایی در رشت اشاره کرد و افزود: تعداد ۱۳ شعبه حقوقی در مجتمع چله خانه فعالیت می کنند .

وی با اشاره به فعالیت ۶ شعبه دادگاه خانواده در مجتمع پورسینای رشت، بیان کرد: ۴ شعبه دادگاه انقلاب داریم ضمن اینکه ماهانه بیش از ۵ هزار پرونده ورودی محاکم شهر رشت است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.