تاریخ انتشار : دوشنبه 10 تیر 1398 - 13:07
کد خبر : 40567

تولید ۳۴درصد پیله تر ابریشم کشور در گیلان

تولید ۳۴درصد پیله تر ابریشم کشور در گیلان

جارستان:رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: گیلان قطب نوغانداری در کشور است و ۳۴ درصد پیله تر ابریشم در گیلان تولید می شود. به گزارش ایسنا-منطقه گیلان، عدیل سروی با بیان اینکه امسال ۳۹ هزار و ۷۵۰ جعبه تخم نوغان در کشور توزیع شد، گفت: نوغانداران تاکنون هزار و ۴۰۰ تن پیله تر ابریشم برداشت

جارستان:رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: گیلان قطب نوغانداری در کشور است و ۳۴ درصد پیله تر ابریشم در گیلان تولید می شود.

به گزارش ایسنا-منطقه گیلان، عدیل سروی با بیان اینکه امسال ۳۹ هزار و ۷۵۰ جعبه تخم نوغان در کشور توزیع شد، گفت: نوغانداران تاکنون هزار و ۴۰۰ تن پیله تر ابریشم برداشت کرده اند که ۵۵ درصد بیشتر از پارسال است.

وی افزود: نوغانداران با تولید این مقدار پیله تر ابریشم ۹۰ میلیارد تومان درآمد کسب کردند.

سروی با اشاره به موقعیت مناسب گیلان برای نوغانداری خاطرنشان کرد: گیلان قطب نوغانداری در کشور است و ۳۴ درصد پیله تر ابریشم در گیلان تولید می شود.

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور در ادامه خاطرنشان کرد: تولید پیله تر ابریشم در ۱۰ سال گذشته در کشور بی سابقه است بطوریکه ۳۱ استان کشور به تولید این محصول روی آورده اند.

سروی به تولید پیله تر ابریشم در گیلان اشاره و تصریح کرد: گیلان۷ هزار نوغاندار دارد که تاکنون ۴۰۰ تن پیله تر ابریشم به ارزش ۳۰میلیارد تومان برداشت کرده اند.

وی گفت: برداشت پیله تر ابریشم تا پایان تیر ماه در گیلان ادامه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.