تاریخ انتشار : یکشنبه 9 تیر 1398 - 9:42
کد خبر : 40420

انتخاب استانداری انقلابی وبا اراده مطالبه مردم گیلان از وزیر کشور

انتخاب استانداری انقلابی وبا اراده مطالبه مردم گیلان از وزیر کشور

امام جمعه رشت تأکید کرد: رفع مشکلات دو رودخانه زرجوب و گوهررود، پسماند سراوان، تالاب عینک، چاله و چوله های شهر و کوچه‌های رشت و توجه ویژه به زیردستان و کارگران شهرداری باید مورد توجه شهردار قرار گیرد.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه در مصلای امام خمینی رشت با اشاره به شهادت آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاوران انقلاب، اظهار کرد: انقلاب اسلامی هزینه‌های زیادی پرداخته کرده است و امروز همه ملت‌های مستضعف جهان به انقلاب اسلامی چشم امید دارند.

اولویت دستگاه قضا مبارزه با فساد داخلی باشد

امام جمعه رشت با اشاره به آغاز هفته قوه قضائیه و تأکید مقام معظم رهبری بر شروع مبارزه سختگیرانه از درون قوه قضا، گفت: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبارزه با فساد درون دستگاه قضا بر مبارزه با فساد در جامعه اولویت دارد زیرا اگر در درون دستگاه قضا، قضات فاسد، بی اراده و سست عنصر وجود داشته باشد کل دستگاه و جامعه آسیب می بیند.

وی با بیان اینکه در دولت خلأ وزارت بازرگانی احساس می‌شود، افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت فعلی در گشایش امور شهرک‌های صنعتی و شرکت‌های تولیدی با سرعت و دقت بیشتری حرکت کند

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به حقوق بشر آمریکایی، بیان کرد: آمریکا در دنیا نام خوشی ندارد و دشمن بشریت است و جای تعجب دارد که هنوز افرادی هستند که دلشان برای آمریکا می تپد!

امام جمعه رشت به آغاز سفر حجاج به عربستان نیز اشاره کرد و گفت: حجاج ایرانی بدانند که چیزی که از بازار عربستان می خرند گلوله شده و بر سر مسلمانان می‌ریزند به همین دلیل حجاج قبل از سفر سوغاتی‌های خود را از بازارهای داخلی تهیه کرده و تنها به برای کسب معنویت به حج سفر کنند.

آیت الله فلاحتی در ادامه به جا به جایی استاندار گیلان و مطالبه مردم از وزارت کشور در انتخاب استاندار جدید اشاره و تصریح کرد: مسئولان باید در تعامل همه جانبه با دولت باشند و انتظار می‌رود وزیر کشور استانداری انقلابی، با اراده، مردمی، پرتلاش که خود را وقف کار و خدمت به مردم گیلان کند برای این استان انتخاب کند.

شورا و شهردار رشت به دور از زد و بندهای سیاسی با هم تعامل کنند

امام جمعه رشت با بیان اینکه پس از حدود یک‌سال تلاش شهرداری برای رشت انتخاب شد، افزود: از شورای شهر و شهردار می‌خواهیم در تعامل ویژه با یکدیگر به دور از زد و بند سیاسی باشند و کارهای مربوط به شهر را به تعویق نندازند.

وی با تأکید بر لزوم تعامل شهردار رشت با شورای اسلامی شهر، تصریح کرد: اگر در مجموعه شهرداری رابطه‌های رانتی و زد و بندهای سیاسی و مالی رخ دهد در وهله نخست شهردار مسئول است.

امام جمعه رشت تأکید کرد: رفع مشکلات دو رودخانه زرجوب و گوهررود، پسماند سراوان، تالاب عینک، چاله و چوله های شهر و کوچه‌های رشت و توجه ویژه به زیردستان و کارگران شهرداری باید مورد توجه شهردار قرار گیرد.

حذف و انتقال عوارضی رودبار_ رشت

آیت الله فلاحتی با تأکید بر لزوم حذف جایگاه اخذ عوارض رودبار -رشت و انتقال آن به قبل از لوشان، گفت: این عوارضی سبب شده است که این‌طور به نظر برسد مردم رستم آباد، رودبار و لوشان جز استان گیلان نیستند.

وی با اشاره به محصول زیتون در گیلان، ادامه داد: گیلان دارای سازمان چای است و انتظار داریم سازمان برای زیتون به عنوان محصولی استراتژیک ایجاد شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.