تاریخ انتشار : دوشنبه 27 خرداد 1398 - 0:18
کد خبر : 39986

ده نکته خطاب به شهردار جدید رشت/شهردار رشت بداند..!

ده نکته خطاب به شهردار جدید رشت/شهردار رشت بداند..!

‎جارستان:با هر کیفیت و به هر شکل” ناصر حاج محمدی” شهردار شصت و ششم یا شصت و نهم! رشت شد تا هرچقدر در فرایند انتخاب و تعرفه اش ابهامات جدی نزد افکار عمومی وجود داشت در صدور حکمش حمایت وزارت کشور شفاف و عیان باشد. ‎پس از رد صلاحیت سه شهردار منتخب یکسال اخیر شورای

‎جارستان:با هر کیفیت و به هر شکل” ناصر حاج محمدی” شهردار شصت و ششم یا شصت و نهم! رشت شد تا هرچقدر در فرایند انتخاب و تعرفه اش ابهامات جدی نزد افکار عمومی وجود داشت در صدور حکمش حمایت وزارت کشور شفاف و عیان باشد.
‎پس از رد صلاحیت سه شهردار منتخب یکسال اخیر شورای پنجم رشت،اینبار جمالی نژاد و نصرتی و بعضی مدیران وزارت کشور و دوستان خوب و قدیمی شهردار جدید چون مقیمی استاندار سابق تهران و.. آستین ها را بالا زدند تا بالاخره شهر بارانهای نقره ای پس از ماهها سردرگمی مدیریتی صاحب شهردار شود.
‎ به خوبی و خوشی مراسم معارفه شهردار جدید رشت هم برگزار شد تا او در یک فضای خاص (بخوانید احساسی ) قولهایی را در حضور مسئولین ارشد استان و ارباب جراید دهد که هر مخاطبی را بیش از پیش وادار به رصد اوضاع مدیریتی روزهای آتی شهرداری رشت سازد!
‎جارستان به عنوان یک رسانه مستقل و مردمی که یقینا ضمن احترام به انتخاب شورانشینان، همچنان گزینه های دیگر بومی و متخصص را دارای شایستگی بیشتر و مناسبتری برای پست شهرداری رشت میداند در همین آغازین روزهای شروع فعالیت ناصر حاج محمدی به رسم تکلیف توصیه ها و نکاتی را به وی خاطر نشان میسازد.

‎۱-شهردار جدید بداند؛بدون تردید کلانشهر رشت با شهرهای مثل رامسر و شاهرود تفاوت ساختاری و ماهوی فراوانی دارد،ذکر اقوال و بیان وعده ها نزد افکار عمومی بار حقوقی و اجتماعی ویژه خود را داشته و در صورت عدم تحقق عوارض شخصی و شغلی برای گوینده در سطح ملی در بر خواهد داشت به خصوص اینکه با گسترش فضای مجازی ، امکان پیوست دادن به افراد به سهولت قابل انجام خواهد بود!
‎۲- شهردار رشت بداند؛ طرح مباحثی مثل دو شیفت یا سه شیفته کردن فعالیت در شهرداری رشت ،صرفنظر از معاذیری چون نظام نامنظم حقوق مالی پرسنل،فربه نبودن مستخدمین شهرداری رشت، عدم وجود نقشه راه تببین شده در سیستم،دخالتهای شورایی در فعالیت اجرایی شهرداری و…از حیث نامشخص بودن آمار دقیق انسانی این مجموعه محتوم به شکست است.به آقای شهردار جدید اکیدا توصیه میشود به جای ارائه آمار عجیب ۴۰۰۰ نفری پرسنل در شهرداری رشت(که حداقل ۱۰۰۰ نفر با آمارهای سابق تفاوت فاحش دارد) و اصرار به چند شیفته کردن پرسنل بررسی نماید چند درصد پرسنل و مدیران سابق و فعلی شهرداری رشت با وجود دریافت حقوقهای چند میلیونی در محل کار خود حاضر میگردند؟
‎اطلاعات جارستان حکایت از آمار بیش از چندصدنفری پرسنل شهرداری دارد که با وجود دریافت حقوق ماهانه،فارغ از عدم حضور مرتب در ساعات کاری بعضا مکلف به تنظیم ورود و خروج خود نیز نمیباشند.
‎۳-شهردار رشت بداند؛اشاره و قول ایشان به احیا و رفع مشکلات زیست محیطی رودخانه های گوهر رود و زرجوب -که مورد تایید نماینده محترم ولی فقیه در گیلان در ملاقات با حاج محمدی نیز قرار گرفت- نقطه درد تاریخی مردمان این دیار است.حاج محمدی مشخص نماید از چه طریق و روشی این امر امکان تحقق دارد؟اساسا شهردار جدید بودجه قریب به ۳۰۰۰ میلیارد تومانی احیای این پروژه را از چه محل و ردیفی تامین خواهدنمود؟روش مطالعاتی و سند پژوهشی به روز نشده این پروژه در چه محملی با تطبیق در طبیعت بودجه ریزی خواهدشد؟
‎۴-شهردار رشت بداند؛ اعلام وی در جلسه ستادی مدیران شهرداری رشت مبنی بر پوشش لباس مقدس پاکبانی خود و مدیران و جارو زدن شهر به نحو ماهانه ،صرفنظر از لزوم احترام به این قشر زحمتکش تا چه حد جوابگوی دردهای رشتوندان و اصلاح سیستم ناعادلانه پرداخت به این قشر مظلوم خواهد شد؟آیا این امر در کنار اعلام بسته نبودن درب اتاق شهردار برای شهروندان یا گرفتن عکس های یادگاری در مراسم معارفه ایشان شاید چیزی شبیه بازی احساسی و رفتار پوپولیستی تلقی نمیگردد؟

‎۵-شهردار رشت بداند؛با توجه به حضور و استقرار حالا۳ ماهه او در رشت،وعده تدوین سند چشم انداز شهر از سوی ایشان حتما باید خیلی زود به درجه عینیت برسد.مردم رشت از سندهای اینچنینی و روند طولانی آنان و صرف هزینه های هنگفت برای مطالعاتش چندان خاطره خوشی ندارند.

‎۶- شهردار جدید میداند ؛حتما برخلاف زادگاهش شاهرود قصد کاندیداتوری در انتخابات ادوار آتی مجلس شورای اسلامی را از رشت ندارد لذا حتما به ایشان توصیه میشود با برخی از وعده و وعیدها و شواف های رسانه ای این شائبه عجیب را در ذهن ها در ماههای آتی پدیدار نسازد.
‎۷- شهردار جدید رشت بداند،باز اعلام ایشان در جلسه مدیران ستادی برای به کارگیری پنج نیرو از بیرون شهرداری به عنوان همراه خود ،با توجه به حجم بلا تکلیفی نیروهای فراوان این سازمان چندان با واقعیت اوضاع شهرداری رشت سازگار نمیباشد و خدای ناکرده زمینه تقسیم نیروها به خودی و غیر خودی را تقویت خواهد ساخت.
‎۸-حتما شهردار رشت میداند؛اعلام و اصرار صریح لسانی به متخصص بودن خود-که البته با عنایت به مدارک تحصیلی و سوابق نسبی او قابل قبول است-تا در وادی عمل و تحقق وعده های پیش گفته متجلی نگردد برای رشتوندان ملموس نخواهد گردید.

‎۹-شهردار رشت بداند؛برخورد خوش و توام با سعه صدر با مردم و پرسنل شهرداری رشت در مقام بزرگتر و پدر سیستم واجب و ضروری است.توجه شهردار جدید را به سرنوشت بعضی از اسلاف تندخویش در شهرداری رشت و مقاومت و دفع ساختاری بدنه با آنها جلب میکنیم.

‎۱۰- شهردار رشت بداند؛حتما اذهان همشهریان رشتی منتظر سطح نزولی بدهی به گفته شهردار جدید ۹۰۰ میلیارد تومانی(بر اساس آمار چهارصد میلیارد تومانی) شهرداری رشت،ایجاد ساز و کار اکو سیستم استارتاپی و هوشمندسازی شهری،حل مشکل قدیمی آسفالت نقاط مختلف شهر و…بنا بر گفته او خواهند نشست.
‎امید است حاج محمدی با بهره گیری از نظر دلسوزان و رویه مدیریتی مطلوب زمینه بازگشت اعتماد همه جانبه مردم و افکار عمومی به شهرداری رشت را فراهم سازد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.