تاریخ انتشار : شنبه 18 خرداد 1398 - 20:25
کد خبر : 39814

شتاب مرحله داشت برنج در شالیزارهای گیلان

شتاب مرحله داشت برنج در شالیزارهای گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت:۷۳درصد شالیزار‌های گیلان با همت شالیکاران وجین شده است. علی درجانی با بیان اینکه تاکنون۱۵۷هزار هکتار معادل ۷۳درصد از ۲۳۸هزار هکتار شالیزار گیلان وجین شده است، گفت: با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی انتظار می رود این روزها این روند سرعت بیشتری به خود بگیرد.  وی با اشاره

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت:۷۳درصد شالیزار‌های گیلان با همت شالیکاران وجین شده است.

علی درجانی با بیان اینکه تاکنون۱۵۷هزار هکتار معادل ۷۳درصد از ۲۳۸هزار هکتار شالیزار گیلان وجین شده است، گفت: با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی انتظار می رود این روزها این روند سرعت بیشتری به خود بگیرد. 

وی با اشاره به نقش وجین شالیزارها در کاهش مصرف آب و افزایش تولید محصول از شالیکاران خواست با توجه به تداوم آبگذاری در کانالهای کشاورزی شالیزارهایشان را زودتر وجین کنند. 

درجانی ادامه داد: در مرحله وجین که حدود ۱۰تا۱۵روز بعد از نشاء انجام می شود شالیکاران با دست علف های هرز لابلای بوته های برنج کنده و دور می ریزند.

وی تصریح کرد: در بیشتر شالیزارهای گیلان رقم های بومی  هاشمی، صدری، علی کاظمی، طارم، دم سیاه وحسن سرائی کشت می شود.رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت:شالیکاران گیلانی سالانه ۷۵۰هزار تن برنج سفید تولید می کنند که ۴۰درصد برنج کشور است.

ایسنا/

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.