تاریخ انتشار : یکشنبه 5 خرداد 1398 - 19:55
کد خبر : 39522

رویداد

رویداد

قاضی فدرال آمریکا در برابر ترامپ یک قاضی فدرال آمریکا به طور موقت مانع از استفاده از بودجه وزارت دفاع این کشور برای ساختن دیوار میان آمریکا و مکزیک شده است. این قاضی، حکمی قضائی برای مسدود‌کردن استفاده از یک میلیارد دلار پول وزارت دفاع برای ساخت دیوار در آریزونا و تگزاس داده است. استراتژی

قاضی فدرال آمریکا در برابر ترامپ
یک قاضی فدرال آمریکا به طور موقت مانع از استفاده از بودجه وزارت دفاع این کشور برای ساختن دیوار میان آمریکا و مکزیک شده است. این قاضی، حکمی قضائی برای مسدود‌کردن استفاده از یک میلیارد دلار پول وزارت دفاع برای ساخت دیوار در آریزونا و تگزاس داده است.

استراتژی جدید ناتو در برابر  روسیه
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، در مصاحبه‌ای از تصویب یک استراتژی جدید نظامی از سوی کارشناسان این ائتلاف برای مقابله با تهدید روسیه خبر داد. او به این مسئله اشاره کرد که از ۲۰۱۴، یک وضعیت جدید امنیتی و چالش‌های جدید در جنوب و شرق ظهور کرده‌اند. روسیه از تهدید اتمی در اغلب موارد علیه غرب استفاده کرده است.

تهدید الظواهری برای جنگ  با اسرائیل
ایمن الظواهری، رهبر تشکیلات تروریستی القاعده، در حرکتی برای جلب دوستی فلسطینی‌ها، گروه‌های تروریستی را به جنگ با رژیم صهیونیستی فراخواند و تأکید کرد جنگ با اسرائیلی‌ها از اولویت‌های القاعده است.

مسدودشدن حساب صدها فلسطینی
فیسبوک در اقدامی همسو با خواسته‌های اسرائیل، صدها حساب متعلق به روزنامه‌نگاران و فعالان فلسطینی را مسدود کرد. به گزارش ایسنا، شبکه روسیا الیوم به نقل از منابع فلسطینی اعلام کرد که شبکه فیسبوک حساب صدها روزنامه‌نگار، فعالان رسانه‌ای و شخصیت‌های سیاسی فلسطینی را مسدود کرد. این اقدام فیسبوک در دوره اخیر نیز تکرار شده بود.

اعتصاب سراسری  معترضان سودانی
گروه‌های آزادی و تغییر در سودان از آغاز اعتصاب سراسری نهادها و شرکت‌های خصوصی و دولتی و بخش‌های فنی از روز سه‌شنبه در اقصا نقاط این کشور خبر دادند.

هشدار بولتون به کره شمالی
جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، اعلام کرد که آزمایش‌های موشکی ماه جاری میلادی کره شمالی نقض قطع‌نامه‌های شورای امنیت سازمان ملل بوده‌اند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این صحبت‌ها از سوی جان بولتون، فراتر از صحبت‌های رئیس‌جمهوری آمریکاست که گفته بود بابت این آزمایش‌ها خوشحال نیست؛ اما بعدا آنها را کم‌اهمیت شمرد.

آزمایش بمب هدایت‌شونده  در هند
ارتش هند به‌تازگی در پاسخ به آزمایش موشک بالستیک جدید از سوی پاکستان، یک بمب ۵۰۰ کیلویی هدایت‌شده را آزمایش کرد.

به‌تعویق‌افتادن انتخابات الجزایر
هزاران نفر از مردم الجزایر برای چندمین ماه پیاپی در پایتخت و شهرهای دیگر با خواست اصلاحات سیاسی و برکناری همه کادر رهبری کشور به خیابان آمدند. یک منبع مطلع به خبرگزاری رویترز گفت انتظار می‌رود دولت موقت به خاطر فراهم‌کردن تدارکات انتخابات، دوران انتقالی را تمدید کرده و در نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری به تعویق بیفتد.

حفاظت از ترامپ با زیردریایی هسته‌ای
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در حالی چند روز دیگر در راستای سفر سه‌روزه به بریتانیا، وارد ایرلند می‌شود که با ادوات و تجهیزات نظامی قدرتمندی شامل یک کشتی جنگی، یک زیردریایی هسته‌ای، موشک‌های ضدهوایی، ادوات نیروی هوایی و نیروهای ویژه از او در این سفر محافظت می‌شود؛ تدابیری که میلیون‌ها دلار از پول مالیات‌دهندگان آمریکایی و بریتانیایی را صرف می‌کند.

پیشروی ارتش حفتر در طرابلس
یک مسئول «ارتش ملی لیبی» با بیان اینکه این نیروها به پاک‌سازی کامل محله‌هایی در اطراف طرابلس پرداختند، مدعی شد که نیروهای این ارتش در ۷۲ ساعت گذشته در مناطق جنوب و شرق طرابلس پیشروی داشته‌اند.

سفر ریابکوف به ونزوئلا
معاون وزیر خارجه روسیه گفته که قصد دارد تابستان سال جاری میلادی به ونزوئلا برود. به گزارش ایسنا، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، گفت: این سفر به ونزوئلا در تابستان صورت می‌گیرد که تعدادی قرارداد ‌بین دو کشور امضا می‌شود.

شرق

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.